Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det digitale bureau har fundet sammen med en kreativ, der senest var kreativ direktør hos Ogilvy.

Det digitale bureau, Subsero, har i det seneste år meldt om fremgang, og ansat syv nye medarbejdere. Heraf var de fem i den kreative afdeling.

Nu opruster man så med en kreativ direktør i skikkelse af Jesper Isholm, og det forekommer jo meget naturligt. Alligevel er det rent faktisk første gang i bureauets 16-årige historie, at man har ansat en kreativ direktør.

”Det seneste år har vi landet flere nye, store kunder, og det stiller nye krav til vores kreative afdeling. Vi har så travlt og udkommer for så mange forskellige kunder samtidig, at vi har brug for én, som kan bidrage til at sikre vores kreative kvalitet på tværs af kanaler og samtidig bidrage til at løfte niveauet yderligere,” siger administrerende direktør Kristoffer Hamborg.

Jesper Isholm forlod sidste sommer et job som kreativ direktør hos Ogilvy, og har siden været free-lancer – med succes.

Men bl.a. muligheden for at være med til at lægge retningen for en kreativ afdeling og for bureauets kreative udvikling generelt, fik ham til at afbryde free-lance tilværelsen.

”Jeg har været så privilegeret at have sindssygt travlt, siden jeg stoppede hos Ogilvy. Dog erkendte jeg også, at jeg ikke ønskede at være freelancer for evigt. Og at min plan således måtte være at komme så meget som muligt rundt og lære så meget som muligt af alle de dygtige mennesker på vejen,” siger Jesper Isholm og fortsætter:

“For mig handler det om at være en del af en kultur med nogle fælles høje ambitioner og ikke mindst at kunne have en stærkere, tættere og mere permanent relation til kunderne, hvilket jeg absolut mener er alfa og omega for at kunne levere kreativt arbejde på højeste niveau.”

Jesper Isholm konstaterer videre, at målet med at komme rundt var at blive “forelsket” igen.

“Det skete så en anelse hurtigere end forventet i forbindelse med et succesfuldt freelanceprojekt sammen med Subsero. Her var både en god kemi, søde, glade og dygtige mennesker, højt til loftet og tårnhøje ambitioner om at udvide paletten med netop de kompetencer og erfaringer, jeg har med i rygsækken,” siger Jesper Isholm.

Han har 18 års erfaring som bl.a. kreativ direktør hos både Ogilvy og Creuna samt som senior og freelance art director fra TBWA, Saatchi & Saatchi, BBDO, DDB, McCann m.fl.

Award- bagagen tæller bl.a. Creative Circle, True Awards, DIA Awards samt Cannes Lions, One Show og Webbies.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club