Selvfølgelig har arrangementet et internationalt navn, når nu det afholdes af Branding and Communacations Management på CBS. Kandidat-linjens aften hedder ”BCM/MCM Networking Night” og skal – for andet år i træk – sikre de branding- og kommunikationsstuderende et stærkt netværk med erhvervslivet.
Elementet af speed-dating understreges af, at der er farvekoder på navneskiltene. Det gør det let for deltagerne at se, om det er en tidligere eller nuværende studerende, eller en fra et bureau. Den slags gør minglingen lettere og indledningen på en samtale mere ubesværet.
”Efter sidste års succes med Networking Night – udsolgt og flere, der fik job via det netværk, de byggede – var det naturligt at fortsætte initiativet. Det er jo stadig vigtigt at skabe relationer. Nogle vil måske kunne følge op på en kontakt fra sidste år, da der er et par gengangere i blandt de deltagende bureauer. Samtidig er der mulighed for at møde nye, som ikke var med sidste år,” siger Catrine Christoffersen, der var involveret i arrangementet sidste år, og som i år har taget teten som primusmotor for en gruppe på fem studerende, der står bag arrangementet.
Hun læser på fjerde semester af MCM linjen og er ved at skrive sin afhandling (kontekstuel branding og sociale medier). Ved siden af studierne har hun deltidsjob som Campaign Manager hos Realtime Targeting.
Networking Night afholdes fredag den 24. maj på Zoo Bar i København, og formålet er fortsat at sikre de studerende på linjen mere end blot en stærk uddannelse. Nemlig et solidt netværk, som kan gavne deres karrierer som brand managere, strategiske plannere, konsulenter, projektledere og lignende.
”Vi kan se, at de studerende i stor grad mangler og efterspørger et stærkt netværk, hvor de kan søge arbejde eller få sparring. Som studerende kan det være uoverskueligt at finde ud af hvor man lige starter, og her kan et godt netværk være en hjælpende hånd,” siger Catrine Christoffersen, hvis seneste to job er kommet i hus via netværket.
CBS’ cand.merc. studienævn støtter i lighed med premiere-året arrangementet finansielt. Flere bureauer og virksomheder har allerede tilmeldt sig, bl.a. Brandhouse, MSLGroup Denmark, Partners, Wunderman, Vertic, LBi, Konstellation og Precis Digital.
Det er ikke første gang, de studerende fra linjen har gjort sig bemærket – sidste år drog 42 af de studerende til New York for at besøge nogle af byens højt profilerede bureauer, herunder, Droga5, AKQA og B-Reel. Et besøg, der bragte et par studerende job- og praktiktilbud – bl.a. er to fra gruppen blevet ansat hos Vertic, der lavede en case competetion på deres NY-kontor.