Succesfuldt online supermarked i partnerskab med Lego

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Nemlig.com har valgt at involvere sig i den store Lego World event og bringer bl.a. Felix Smith i spil.

I oktober åbnede Lego op for at tage partnere ind på den store Lego World event. og den opfordring tænkte det fremgangsrige online supermarked, nemlig.com, ikke længe over.

Det lille bureau, Wellplayed, hjælper Lego med at tilrettelægge eventen, og kontakten blev etableret hurtigt, så nu er det en realitet. Nemlig.com er blevet partner for eventen, hvor man over fire dage i uge 7 vil tage imod forventeligt 40.000 gæster i Bella Center, der får adgang til 15 ton Lego-klodser (20 store lastbiler).

For Lego var grundideen, at man søgte partnere, der i højere grad ville involvere sig i arrangementet frem for blot sponsorer, og det har nemlig.com tænkt sig.

Konkret vil firmaets ambassadør Felix Smith hver dag lave sjove konkurrencer med børnene og sætte dem i gang med nemlig.com’s skattejagt.

Felix Smith optræder som frontfigur i nemlig.coms reklamer, og det var ikke svært at overtale ham til at deltage i eventen.

“Felix er absolut en travl mand, men samtidig en fantastisk ambassadør, da han brænder lige så meget for konceptet og nemlig.com (og har været fast kunde i flere år). Derfor var Felix straks klar på at få dette presset ind i kalenderen. Felix har tidligere besøgt Lego World som gæst og bygger selv meget Lego med sin søn – det var derfor et oplagt match,” siger Rikke Hyldsberg Søgaard, der er marketingchef for nemlig.com.

Det er første gang, at supermarkedet involverer sig i en stor begivenhed som Lego World, og det stærke element af kreativitet og leg har spillet en rolle. Selskabet ser det nemlig som sin fornemmeste opgave er at lette hverdagen for travle børnefamilier og give dem mere tid til det, de ønsker. Mere tid til at være sammen med børnene og familien generelt. Mere tid til at hygge og være kreative sammen.

“Lego World giver os mulighed for at bakke op om vigtige værdier som leg og kreativitet. Vi har den samme målgruppe, og for os er det en oplagt begivenhed, hvor vi kan bidrage til en sjov dag i familiens tegn,” siger Rikke Søgaard.