Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det klassiske reklamebureau skal forny sig, og i turbulente tider kan alliancer være en af de gode muligheder. Således ser Sunrise i hvert fald på det.

Det skulle ikke opfattes som en indrykning under billet mrk. Men det var en invitation, da Sunrise’s adm. dir. Michael Sølling i forbifarten i forbindelse med omtalen af årsregnskabet i forgårs på Bureaubiz sagde:

“Vi ser modsat mange i branchen også muligheder i den aktuelle krise og har såvel de fysiske rammer som den finansielle styrke til at vokse, hvis de rigtige muligheder viser sig – om det så vil ske organisk eller ved overtagelse af andre må tiden vise”.

Michael Sølling uddyber:

“Vi ser fortsat Sunrise som en selvstændig danskejet enhed, og det mener vi er værdifuldt. Vi kan træffe en beslutning hurtigt, hvis der byder sig muligheder, og vi kommer ikke til at blive en del af et internationalt set-up”.

Michael Sølling understreger videre, at bureauet ikke som sådan er på jagt efter partnere. Man kan sagtens køre videre i sit nuværende regi.

“Men når krisen kradser sidder der måske folk rundt omkring og overvejer situationen og hvordan de bedst sikrer fremtiden. Jeg ser det sådan, at det klassiske reklamebureau ikke har nogen stor fremtid, hvis ikke det fornyr sig, og derfor hælder jeg mest til, at alliancer med virksomheder, der repræsenterer relaterede kompetencer, har det største potentiale. Det kan være inden for eksempelvis strategiske eller mediemæssige kompetencer.

Vi udelukker dog ingen. Det absolut vigtigste vil være kemien. Vi har altid været påpasselige med, hvem vi lukker ind, og det vil vi fortsat være. Men skulle der vise sig nogen, hvor der er et godt match og en fordelagtig situation for begge parter, så kan vi agere hurtigt, og vi mener selv, at vi har gode muligheder at tilbyde”, siger Michael Sølling.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club