Af Jesper Vogelius jsv@grakom.dk
Kvickly og SuperBrugsen samler deres kommunikation. Payoffet 'Lige til at spise' bliver bærende. Foto: PR.

De to Coop-dagligvarekæder går for første gang ud med en fælles identitet i en stor kampagne, som skal vise, at de - også - er gode til discount. Butikkerne vil også blive bygget om til at få det nye univers. Se kampagnefilmen her.

Med en ny visuel identitet går SuperBrugsen og Kvickly for første gang sammen ud i en stor kampagne i denne uge. Kampagnen er lavet i samarbejde med SuperBrugsens bureau Ocean Agency.

Det nye visuelle univers skal tydeliggøre for kunderne, at kæderne kan noget mere end discountkæderne, når det gælder sundhed, klima, kvalitet og lokal tilpasning.

De to kæder lancerer samtidig et nyt fælles slogan: ‘Lige til at spise,’ med et løfte til kunderne om, at man gør det nemt at spise sundere og mere klimavenligt.

”Med et sanseligt, levende og farverigt univers vil vi kort sagt skille os mere markant ud,” siger senior marketingchef Rikke Bangild, Brugskæderne.

Bag kommunikationsuniverset og konceptet ligger omfattende feltstudier hos danske familier, gennemført i samarbejde med ReD Associates, skriver parterne i en pressemeddelelse. 

Lanceringskampagnen omfatter i de kommende uger biografreklamer, dagblade, outdoor, tilbudsaviser og ikke mindst Instagram, Facebook og You Tube med et helt nyt programkoncept.

De 300 butikker vil samtidig blive bygget om til det  nye visuelle univers takt med, at de skal moderniseres. Den første butik med det nye visuelle udtryk er netop åbnet i Asnæs.

Se kampagnefilmen her.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club