SuperBrugsen skifter bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Robert/Boisen overlevede ikke den tredje marketingchef på tre år og må nu sige farvel til kunden.

Da Bureaubiz i slutningen af oktober omtalte, at SuperBrugsen sonderede bureaumarkedet, nævnte vi Grey København som favorit.

Bl.a. fordi SuperBrugsens nye marketingchef, Carina Neergaard som marketingchef på Kvickly havde indledt samarbejde med bureauet, som hun ydermere kender godt fra en tidligere ansættelse.

Grey levede op til favorit-rollen. SuperBrugsen har nu valgt at sige farvel til Robert/Boisen & Likeminded og goddag til Grey København, som fremover skal tage sig af kædens profil-markedsføring.

Det er gået stærkt med at træffe beslutningen og komme i gang. Sonderingerne foregik i slutningen af oktober, og allerede nu kan man se det første resultat i form af en ny film på skærmen.

Med SuperBrugsen får Grey København styrket sin relation til Coop, idet bureauet allerede har Kvickly på kundelisten.

“Vi glæder os selvfølgelig over at kunne sætte SuperBrugsen på kundelisten. Selvom Kvickly og SuperBrugsen indgår i samme koncern er det to selvstændige kunder, der har fået knyttet hver sit team på opgaven”, fortæller Grey’s adm. dir., Peter Ferslew.

Han fortæller videre, at det nye kommunikationskoncept for SuperBrugsen først kommer senere på foråret. Den første film er et taktisk spot.

For Robert/Boisen har det været et relativt kort og hektisk samarbejde. Budgettet blev vundet i 2007 i en bureaukonkurrence, der kom efter, at DDB havde udarbejdet en omfattende design- og brand-manual.

Men Carina Neergaard er den tredje marketingchef på tre år. Nye marketingchefer kan udløse bureauskift, men for Robert/Boisen blev tredje gang altså ikke lykkens gang.

Det er ikke lykkedes at få fat i Carina Neergaard.