Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Superbrugens kampagne for at få danskerne til at grille gav gode resultater. Også resultater, der overraskede den kommercielle direktør.

Superbrugsens grillfaktor-kampagne, hvor danskerne kunne indtaste deres adresse for at se, om det vil være en god ide at grille samme aften, har givet overraskende gode resultater.

Kommerciel direktør i Coop, Jeff Salter, fortæller til Børsen, at kampagnesitet blev set af 80.000 unikke brugere, der tilsammen brugte 1985 timer på websiden.

Men det, der overraskede ham allermest, var at kampagnen førte til 124.000 ekstra visninger af Superbrugsens digitale tilbudsavis.

Det svarer til en stigning på 9 procent i forhold til de normale tal.

”Det er rigtig mange, og vi ved, at digitale tilbudsavislæsninger er værdifulde, fordi de konverterer godt,” siger Jeff Salter til Børsen.

Kampagnen, der var udviklet af bureauet Beginr og med OMD som mediabureau, var baseret på data fra fem forskellige kilder, som skulle indikere om naboerne havde til hensigt at grille, så man skulle dufte til naboens grill uden selv at få grillmad:

  • Den lokale vejrudsigt
  • Det aktuelle salg af kul i Coops butikker
  • Niveauet af gennemsnitsdanskerens tidsoverskud den aktuelle dag
  • Overvågning af grillrelaterede Google-søgninger
  • Samataler om grill på sociale medier

Børsen MedieMarked, p. 8-9.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club