Af Peter Engholm, journalist

CPH Strategy er et netop åbnet strategi- og innovationsbureau. Det har allerede kunder og et strategisk samarbejde med et analyse- og indsigtsbureau.

Den 1. september åbnede et nyt bureau i København – et bureau, der er dedikeret til strategiens mange facetter. Og i dét lys er bureaunavnet og placeringen selvforklarende: CPH Strategy.

”Vi ser et hul i markedet for et strategibureau, der favner både innovation og branding,” siger Susanne Lund og uddyber:

”Vi udvikler og designer profitable forretningsstrategier og produkter ud fra en dyb forståelse for driverne i markedet, kundernes behov og brandets ståsted.”

I nogle tilfælde står CPH Strategy også for den kreative eksekvering af strategien, i andre tilfælde tager kunderne selv strategien videre til deres kreative bureau.

”Derudover indgår vi også som strategipartner til andre bureauer. For et af bureauerne har vi netop vundet flere pitches i træk,”siger Susanne Lund.


Susanne Lund, CPH Strategy

Hendes cv rummer bl.a. 10 år som investmentbanker samt 12 år som strategisk direktør og partner på Bates og CEO på Republica. Derudover har Susanne Lund været managing director for Eggs Design i Danmark og kommer senest fra en stilling som chief strategy officer hos Hjaltelin Stahl.

Født med kunder, medarbejder og strategisk samarbejde
CPH Strategy er så at sige født med kunder og har allerede løst opgaver for bl.a. DFDS, Royal Unibrew og Akademikernes A-kasse. Om en af opgaverne siger hun:

”Nogle gange viser vores analyser, at der er et behov i markedet for et nyt produkt eller en ny service. For tiden er vi involveret i to produktudviklingsprojekter, hvor brandet bliver skabt helt fra bunden. Her sammensætter vi et kreativt team til designet af brandet og den efterfølgende kreative eksekvering.”

Det unge bureau sidder fysisk hos analyse- og indsigtsbureauet Wilke på Christianshavn, og det er ikke tilfældigt:

”Vi har indgået et strategisk samarbejde med Wilke. Vi kan se en stor fordel i at få knyttet analyse, insights og strategi tættere sammen, og i de kommende måneder vil vi udbygge samarbejdet – bl.a. inden for customer journeys og produktudvikling,” siger Susanne Lund.

Den første medarbejder i bureauet er Mette Bech, der i sagens natur er ny i regi af CPH Strategy, men samtidig velkendt:

”Mette er en utrolig dygtig strateg, som jeg igennem årene har haft et eminent godt samarbejde med – både hos Bates og Rebublica,” siger Susanne Lund.


Mette Bech

De to kender også hinanden fra uddannelsen Masterclass in Strategy & Insight, som de – sammen med Martin Gjerløff – stiftede i 2019:

”Uddannelsen fortsætter ved siden af bureauet. Vi står klar med vores tredje hold med 26 deltagere. Vi oplever, at de bureauer, der har haft deltagere før, sender flere medarbejdere til masterclass’en året efter. Holdet er en blanding af kreative direktører, plannere og marketingansvarlige fra kundesiden. Det giver erfaringsmæssigt gode diskussioner,” siger Susanne Lund.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club