Svensk alliance skal løfte webbureaus omsætning

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Propeople forventer, at alliancen med Intellecta vil få omsætningen på 34 mio. til at stige markant.

Alliancen mellem webbureauet Propeople og PR-bureauet Bysteds svenske ejer, Intellecta, som Bureaubiz omtalte i starten af september, har nu også fundet vej til Børsens spalter.

I Børsen artiklen giver medstifteren af Propeople, Jesper Malmborg udtryk for, hvilke forventninger Propeople har til det strategiske partnerskab med Intellecta:

”Vi regner med et rigtig pænt omsætningsløft. Al den omsætning, som Intellecta før har fordelt rundt på mange forskellige bureauer, bliver nu samlet hos os”.

Ifølge Jesper Malmborg regner man med i indeværende regnskabsår at omsætte for 34 mio. kroner, og Propeoples medstifter forventer et omsætningsløft på 10 mio. kr. over et par år som følge af alliancen.

Jesper Malmborg fortæller til Børsen, at opskriften på succes har været klar fra starten:

”Det handler om hele tiden at være first mover på nye teknologier. Og lige nu handler det om at være med på udviklingen i forhold til blandt andet mobile enheder som smartphones og tablets. Vi sørger simpelthen for, at vores web-løsninger er tilgængelige på alle typer enheder, så en hjemmeside f.eks. automatisk tilpasser sig det rigtige format”.

Ifølge Jon Lund, der er konsulent med speciale i digital økonomi og nye medier, er Propeoples strategi den helt rigtige:

”Markedet for traditionelle hjemmesider, der kun er tilpasset en computerskærmer stagneret, mens markedet for mobile web-løsninger er voldsomt stigende. Allerede i dag foregår 15-20 procent af vores internetforbrug via smartphones og tablets og tallet vil stige markant de kommende år”. (Børsen, p. 14).