Svensk bureau åbner dansk hub

Peter Engholm,
journalist

Forsman & Bodenfors, der er solidt placering i den kreative topklasse, lancerer F&B Fame i København. Ydelsen er imidlertid ikke kreativitet, men ‘inhouse medieorkestrering’.

Forsman & Bodenfors har alene i Cannes Lions vundet 1 Titanium, 1 Glass, 7 Grand Prix’er og 31 guld-løver. Det kunne således lyde som en kreativ krigserklæring, når det svenske bureau nu rykker til Danmark.

Helt så drastisk er det ikke, idet lanceringen gælder F&B Fame fra et nyt kontor i København.

Med F&B Fame kan Forsman & Bodenfors tilbyde deres kunder “inhouse medieorkestrering. Det nye tilbud kombinerer de eksisterende kreative kræfter med en progressiv indsigtsbåret mediestrategi, der bliver skræddersyet til lancering af globale kampagner”, som det hedder i en pressemeddelelse.

København anses som en hub, når det kommer til globale medie-orkestreringer, og det gør det ifølge bureauet oplagt at åbne den nye enhed i den danske hovedstad.

”I en verden med et voksende antal af platforme og større behov for effektivitet er det ikke længere nok kun at allokere budgettet til paid media og krydse fingre for at tingene forløber, som man ønsker. Det er netop derfor, at selv de bedste kreative ideer har brug for nøje tilrettelagt orkestrering for at få den opmærksomhed, de fortjener,” siger Toby Southgate, der er Global CEO hos Forsman & Bodenfors.

Nicolai Skotland Wichmann er udpeget som Head of F&B Fame i København. Han har i sin tid hos Yahoo! (tidl. Verizon Media) haft en central rolle i samarbejdet med Forsman & Bodenfors i forbindelse med flere kampagner, kørt ud af København.

I pressemeddelelsen siger Nicolai Skotland Wichmann:

“Fame-tilgangen handler om at skabe mange varierede og nuancerede kampagneindtryk på tværs af de verdener, som en målgruppe bevæger sig ind og ud af – og derigennem skabe relevant tilstedeværelse. Med denne skræddersyet tilgang opnår vi en større effekt på målgruppen, end hvis vi bare tæppebombede dem med impressions.”