Svensk bureau forlader konkurrence om Top-Toy

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Fire danske er tilbage efter, at DDB Stockholm forlod konkurrencen efter gensidig overenskomst.

Det er dyrt for et bureau at deltage i en konkurrence, og derfor skal der selvfølgelig være en reel chance for at vinde den.

Sådan bør det i hvert fald være, og i konkurrencen om budgetterne for legetøjskæderne BR og ToysR’Us har det nu ført til, at DDB Stockholm ikke mere er med.

Beslutningen blev truffet, før arbejdet med oplæg gik i gang.

“Første fase i konkurrencen var en række spørgsmål og svar mellem bureauerne og Top-Toy. Her viste det sig, at DDB Stockholm og Top-Toy ikke matchede hinanden særligt godt. Det diskuterede vi med bureauet og alle var enige om, at det mest fair ville være, at de trådte ud af konkurrencen,” siger Dan Hestbæk fra Hestbæk Consult, der hjælper Top-Toy med gennemførelsen af konkurrencen.

DDB Stockholm var en ud af fem deltagere. De fire øvrige var det eksisterende bureau, Brandhouse samt Advance, Kunde & Co og Halbye Kaag JWT.

Kunde & Co kom med, da Saatchi & Saatchi trådte ud, før konkurrencen overhovedet gik i gang.

Afgørelsen ventes inden for få uger.