Det er håbløst gammeldags og utidssvarende at kalde sig et reklamebureau.
Det mener det svenske bureau, Snask, der kalder sig et brandingbureau.
Til Berlingske siger Fredrik Öst, der er grundlægger af bureauet:
”Der findes stadig folk, som lever i 1990erne og tror, man skal være et reklamebureau, der kan hjælpe sine kunder med alle opgaver. Vi mener, det er bedre at begrænse sig og arbejder derfor kun med branding, design og film. Det vil vi så til gengæld være verdens bedste til”.
Kunder som H&M, Telenor, L’Oreal, Stockholm Stad og Malmö Stad har valgt bureauet, som ifølge avisen er kendt for sin fandenivolske, politisk ukorrekte newcomer-stil.
Desuden kan deres kunder – og andre interesserede – læse bogen ’Make Enemies & Gain Fans’, som er skrevet af Fredrik Öst sammen med medstifteren Magnus Berg.
Bogen indeholder ifølge Berlingske en ’samling røverhistorier med de to stifteres oplevelser med at bygge et firma op. Og det er ’respektløs, energisk og drengerøvsblær, men også sjovt og givende’.
Blandt de gode råd i bogen er: ’Tis på dig selv’, ’Sig ja, det er sjovere’ og ’Tag verdensherredømmet, hvorfor vente til i morgen?’.
De to herrer tager også på foredragsturne med bogen, hvor de stiller op med deres band, leger ’good cop/bad cop’ og klæder sig ud som kaniner… Fordi man skal huske at tisse på sig selv.
Berlingske Søndag, MS. P. 20-21.