Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Dustin vil brede sig fra Sverige og tidobler sit markedsføringsbudget til 50 mio. kr.

Det er slut med krisesnak – i hvert fald hvis man spørger den svenske netbaserede elektronik-butik, Dustin.

Varemærket skal bringes ind på det danske og norske marked, og det skal en massiv investering i tv-reklame og sponsorater medvirke til.

Dustins nordiske markedsdirektør, Stefan von Stein, fortæller til Resume, at investeringen i tv løber op på 50 mio. – godt nok svenske kroner – men der er dog tale om en tidobling af budgettet i forhold til sidste år.

Firmaet har valgt at sponsorere den norske version af ‘Let’s Dance’ samt det danske program Live fra Bremen. I Sverige er Dustin som normalt sponsor for TV4s Idol.

Reklamefilmene produceres af Ogilvy i Sverige, der er firmaets normale partner.

Dustin sponsorerede sommerens VM-transmissioner i Norge og det løftede trafikken på sitet med 20 pct. Det har givet blod på tanden.

I Danmark kommer Dustin bl.a. op mod Wupti, der har været en markant og meget synlig succes.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club