Svensk koncept indtager busserne med budskabet: Be your brand

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

I disse uger kører en orange reklame rundt på de danske busser. Be your brand er budskabet og målet er at sætte en forhandlerkæde på landkortet.

Et svensk koncept, Be your brand, indtager i disse uger de danske buslangsider.

Bag Be your brand står kæden New Wave Profile, der sælger firmagaver, arbejdstøj og andet inden for profilering.

”Vores slogan er Be your brand og vi hjælper virksomheder og foreninger med at ’leve deres varemærke fuldt ud,” siger salgschef i New Wave Profile, Jan Feveile.

Han fortsætter:

”Vi er specialister i at hjælpe virksomheder med at brande sig og at sørge for at brandet kommer ud over kanten”.

New Wave står selv bag reklamerne, der kører på 365 busser og hele landet, men man har dog fået noget råd og vejledning omkring det kreative fra outofhomemedia.dk, som man har købt annoncerne hos.

Udover busreklamer, inkluderer kampagnen også online og direct mails samt lokal markedsføring hos hver enkelt af de 29 selvstændige forhandlere.

Jan Feveile fortæller endvidere, at man tidligere har kørt tvreklamer på TV2 News og at han godt er klar over, at både busreklamerne og tv-reklamerne er at skyde med spredehagl i forhold til målgruppen:

”Målgruppen er marketingansvarlige i virksomheder samt reklamebureauer, så vi ved godt, at vi skyder med spredehagl, men vi vil gerne sætte kæden på landkortet og vi tror på, at kampagnen skaber opmærksomhed hos de rette personer,” siger Jan Feveile.

Selve buskampagnen kører i fire uger.