Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Lendo, der har været på markedet siden 2019, skifter mediabureau efter pitchrunde med fire bureauer.

Svenske Lendo kom ind på det danske marked i 2019 og valgte & Co. som kreativt bureau samt Havas som mediabureau. Her tre år udskifter man mediabureauet. Det er Mediacom Group som blev valgt efter en større pitchrunde med fire bureauer, nemlig Mediacom, Carat, OMD samt Havas.

”Vi så flere gode bud undervejs i pitchprocessen, men Mediacom Group trak fra til sidst med deres både brede og dybe digitale forståelse. Desuden har de en position i markedet og et set-up, der gør, at de er stærke til at forhandle sig til de bedst mulige mediepriser,” siger Peter Løbner, head of marketing hos Lendo.

En af opgaverne for Mediacom Group er at bygge bro mellem paid og owned media for Lendo, der er en sammenligningsportal for udlån.

Lendo er ejet af Schibsted.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club