Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Presskontakterna er specialiseret i modeverdenen og har været på strandhugst hos en dansk konkurrent for at finde lederen af den nye danske afdeling.

Maria Louise Rasmussen kommer til at kigge langt efter kollegaer, når hun d. 1. oktober åbner den danske afdeling af det svenske PR-bureau, Presskontakterna. De vil nemlig alle sidde i Stockholm.

Går det som planlagt, så får hun dog danske kollegaer og medarbejdere.

“Der er nogle kunder at starte op på, som kommer fra moderselskabet, så jeg kommer til at sidde alene i første omgang. Men opgaven er at skaffe lokale danske kunder, så vi bliver nogle flere,” siger Maria Louise Rasmussen.

Presskontakterna er specialiseret i mode, livsstil og skønhed – et felt som Maria Louise Rasmussen også har arbejdet med hos hendes hidtidige arbejdsplads, PR-bureauet Pro Tempore.

Maria Louise Rasmussen ser det derfor som et naturligt skridt i hendes karriere at påtage sig ansvaret for at bygge et bureau op.

“Men Presskontakterna er et velrenommeret bureau, så fundamentet for opgaven er godt,” siger Maria Louise Rasmussen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club