Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Matias Palm-Jensen er blevet berømt som digital kreativ og vil blive et vitaminskud af de store, vurderer den danske McCann-direktør.

McCann Worldgroup skifter topchef i Norden. Den nye leder bliver svenske Matias Palm-Jensen, og det er således en profil af internationalt format, man nu sætter til at lede gruppens nordiske bureauer.

Matias Palm-Jensens berømmelse er bl.a. bygget op på det digitale bureau Farfar, der stod bag mange prisbelønnede arbejder.

Da bureauet blev solgt til Aegis, som lukkede det, trak det overskrifter i mange af verdens reklamemedier.

Den nye nordiske chef modtages meget positivt af McCanns danske direktør, Morten Ingemann.

“Jeg kender ham rigtig godt, og han er en meget spændende type at få i spidsen. Han har som kreativ sit afsæt i produktet og er således meget handlingsorienteret,” siger Morten Ingemann og fortsætter:

“Samtidig har han en stærk profil på det innovative. Alle ved, at man som bureau skal have meget stærkt fokus på det digitale, og her er Matias Palm-Jensen et vitaminskud af de store.”

Da Aegis lukkede Farfar gled Matias Palm-Jensen over til McCann i London, hvor han har været innovationsdirektør.

McCann er i øvrigt ikke ukendt med svenskere i toppen, idet Linus Karlsson og Andreas Dahlqvist sidder som globale kreative chefer.

Matias Palm-Jensen erstatter Thomas Högeböl.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club