Svenskere køber dansk bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

14 medarbejdere skifter arbejdsgiver, efter at bureauets 4 partnere har solgt til et svensk foretagende.

At applikations-erfaring vejer tungt i denne tid, vidner dagens bureauhandel om. Spoiled Milk har 6 år på bagen som digitalt bureau og de seneste 3 år også som app-hus.

Bureauet er nu blevet købt af 24MAS, der er en svensk-ejet leverandør af mobilløsninger. 24MAS har gennem den seneste tid opkøbt aggressivt og har nu 120 ansatte fordelt på 7 kontorer – dertil skal så føjes de 14 medarbejdere fra Spoiled Milk.

Det dansk-registrerede bureau, der har kontorer i København, Zürich og Beograd, omsatte sidste år for syv mio. kr., og mobil-profilen bliver stadig mere udtalt.

“Mobile løsninger udgør tæt ved 50 pct. af vores omsætning. Og den andel vil stige, idet der allerede nu ligger en række projekter og venter på os. Vi kommer til at rekruttere flere medarbejdere i forlængelse af dagens salg,” siger Frederik Cordes, der er strategisk direktør, medstifter og en af de to danske partnere i Spoiled Milk. Dertil kommer to partnere i Zürich.

Spoiled Milk har bl.a. JP/Politikens Hus, Radikale Venstre, Flügger samt Wallpaper og Nokia på kundelisten, og løsningerne er både henvendt til web og mobil. Og selv om der vil kommer flere mobilløsninger til med overtagelsen fra 24MAS, så agter Spoiled Milk at fastholde sin position som “et full-service digitalt bureau”.

“Mange traditionelle webbureauer har bevæget sig ind på det mobile område – og indser, at webprogrammering og softwareudvikling er forskellige områder, der ofte kræver hver sin medarbejderprofil. Vores tiltagende fokus på mobile løsninger kommer til at gå hånd-i-hånd med web,” siger Frederik Cordes.

Han nævner selv omkostningseffektiviseringen – med åbningen af bureauets tredje kontor, i Beograd i oktober – og den fremtrædende kreative profil som dét mix, der gjorde Spoiled Milk interessant for 24MAS.

Den adm. direktør i Spoiled Milk, David Luisi, tilføjer i en pressemeddelelse vedr. salget:

“Vi stod som bureau ved en skillevej, hvor vi enten kunne foretsætte vores støt stigende udvikling eller tag et syvmileskridt fra vores nuværende position i Europa til den globale scene. Ved at blive en del af 24MAS-gruppen kan vore kunder få gavn af den stærke annoncerings-tilgang, og samtidig vil vores team blive udfordret af verdensklasse brands.”