Sweetdeal.dk solgte nye bryster for over 5 mio. kroner

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Læs om et slagtilbud på nye bryster, der gav gedigen salgsrekord på tilbudssite. Om EU-formandskab, der giver mødebranchen uvurderlig omtale og 50 mio. kr. i kassen. Samt om nyt digitalt samlingspunkt for konferencer.

Forleden skrev vi på bureaubiz.dk at danskerne er vilde med tilbudssites. De køber for omkring 1 mio. kroner om dagen på de ca. 40 tilbudssites, der findes i Danmark. Det vil sige ca. 25.000 i snit pr. site.

Men er der noget, der kan få omsætningen i vejret, så er det et godt tilbud på nye bryster. Glostrup Privathospital havde sådan et tilbud på sweetdeal.dk i søndags: Nye bryster til halv pris, og så røg omsætningen på Berlingskes Sweetdeal.dk op på 5,6 mio. kroner.

305 danskere (flest kvinder, men også nogle mænd) bestilte et par nye bryster til den nette sum af 18.500 kroner.

Hos Sweetdeal.dk er Thomas Mørk, head of sweatdeal.dk meget stolt af at have toppet rekorden for omsætning på tilbudssites:

“Vi er meget stolte, men også meget overraskede. Det var ikke forventet, at der ville blive solgt så mange, men vi havde naturligvis en forhåbning om, at det ville blive modtaget godt blandt vores kunder. Og hos Glostrup Privathospital er man også svært begejstrede over succesen”.

Knap så begejstrede er man hos Forbrugerrådet, som mener, at det er problematisk, at Sweetdeal.dk udbyder operative indgreb til halv pris uden at give forbrugerne tilstrækkelige informationer. Dog er Forbrugerrådet tilfredse med, at man kan få alle pengene retur op til et år efter købet, hvis man alligevel ikke ønsker at få større bryster.

Tilbuddet hos Sweetdeal.dk blev forlænget til mandag, fordi en del kunder havde behov for at kunne gå i banken først. Det gav et ekstra salg, så det totale antal kunder blev 350 med et samlet salgsbeløb på knap 6,5 mio. kr. (TV2 Finans, 7/11)

EU-formandsskabet giver penge i konferencekassen og uvurderlig medieomtale.

Ca. 50 mio. kroner. Det regner Horesta og Visitdenmark med,at mødebranchen tjener på, at Danmark har formandsskabet for EU de første seks måneder af 2012.

Men den største værdi på sigt, er den massive medieomtale, siger Jan Olsen, adm.dir. for Visitdenmark og tidligere reklamebureaudirektør:

“Det er ubetalt, pressebåret kommunikation. Den form for opmærksomhed vil rent kommercielt være ubetalelig. Tænk hvis man skulle købe sig til den eksponering, det giver, at der hver dag i et halvt år bliver rapporteret direkte fra Danmark”.

Formandsskabets møder er delt op, så de første 3 måneder foregår i København, hvor man har lejet Bella Centret i alle tre måneder. De sidste 3 måneder foregår i Horsens på skift mellem Hotel Opus og Forum Horsens.

“Det er en god måde at få gæsterne til at opleve spændvidden i vores mødebranche, og at det også kan finde sted uden for København. Ved sådan nogle begivenheder foregår de fleste af aftenarrangementerne i de byer, hvor det holdes. Derfor er det også en mulighed for at vise frem, hvad byen ellers har at byde på, siger Jan Olsen.

Horestas adm.dir. Katia K. Østergaard tilføjer, at turismeerhvervet er et af de vigtigste udstillingsvinduer for Danmark og at det nu drejer sig om at vise alt det frem, som vi er dygtige til. Både den professionelle afvikling af konferencerne, såvel som infrastruktur, tilgængelighed og bæredygtighed (Børsen Møder & Konferencer, p. 2).

Conferize.com er et nyt digitalt samlingspunkt for konferencer.

Bag Conferize.com står Martin Ferro-Thomsen, der var medstifter af Issuu.com, som er en gratis publiceringstjeneste med over 50 millioner brugere.

“Jeg fik ideen til Conferize.com for tre år siden, da jeg skulle lave en liste over konferencer, som kunne være interessante for Issuu at deltage i. Det tog over en uge, og de fleste af de konferencer, jeg fandt frem til, var allerede afholdt”, fortæller Martin Ferro-Thomsen til Børsen.

Han har trukket sig som kommunikationschef for Issuu, for at hellige sig arbejdet med Conferize.com, men har beholdt sin ejerandel.

Conferize.com fungerer på den måde, at konferencearrangører lægger informationer ud om fremtidige arrangementer, så potentielle deltagere ved at søge på emne, sted, dato og sprog kan finde frem til alle de konferencer, der er relevante for dem.

Ligesom LinkedIn er det baseret på en freemium-model, men med tiden bliver der koblet flere applikationer på, som koster penge. F.eks. at ens konference står øverst på listen, hvis der søges på bestemte emneord.

Det er også tanken, at Conferize.com bliver stedet, hvor man deler viden ved at lægge præsentationerne ud ligesom det bliver muligt at streame live fra konferencen (Børsen, Møder& Konferencer, p. 28).