Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Banken lagde i foråret salg og marketing sammen. Nu har man ansat den nye direktør for salg og marketing. Hun har tidligere beskæftiget sig med marketing i to andre banker.

I april måned ændrede Sydbank sin organisation. Det betød en adskillelse af marketing og kommunikation og dermed en ny enhed, der samlede marketing og salg.

Samtidig gik banken på jagt efter den person, der skulle være ansvarlig for salg og marketing og nu er hun fundet.

Charlotte Hvidkjær, 49, har førstkommende mandag den første dag som salgs- og marketingdirektør i Sydbank.

Hun har erfaring med markedsføring i bankverden, idet hun tidligere i en årrække var ansvarlig for marketing og kommunikation i det hedengangne Amagerbanken. Derudover har hun været marketingkoordinator i Lån & Spar Bank.

Senest kommer hun fra en stilling som salgs-og marketingchef i Seas-NVE Fiber.

I forbindelse med organisationsændringen, hvor kommunikationsafdelingen fik en ny leder i skikkelse af Søren Hansen Reumert, der kom fra Danske Bank, sagde adm.dir. Karen Frøsig:

“Offentlighedens opmærksomhed og fokus på finanssektoren er stor – og det i en tid, hvor vi skal gøre os ekstra umage for at nå vores forretningsmæssige mål. Derfor har vi besluttet at styrke vores indsats på kommunikationsområdet. På samme tid ønsker vi, at Sydbanks marketingindsats skal være mere kunde- og produktfokuseret, og derfor knytter vi vores Marketingfunktion tættere på forretningen ved at etablere et nyt område bestående af Salg og Marketing.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club