Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

I går kom det frem, at Toyota forlader Partners. I dag kommer så nyheden om, at Synoptik har sat gang i en proces med henblik på at finde et nyt bureau.

Synoptiks marketingdirektør, Mette Dyhr, er lige nu en af branchens mest ombejlede kvinder. Ikke bare skal hun have et nyt bureau – hun har endnu ikke fastlagt præcist, hvordan hun vil træffe valget.

“Lad det dog være sagt med det samme – jeg har udvalgt min bruttoliste”, siger Mette Dyhr for at undgå alt for mange opringninger.

Brillekæden har samarbejdet med Wibroe, Duckert & Partners siden 2006, og Mette Dyhr har aftalt med bureauet, at samarbejdet fortsætter frem til sommer næste år. Derfor har hun god tid til at finde sit nye bureau.

“Partners har hjulpet os flot gennem en fase, hvor vi havde brug for at få skærpet vores branding. Det har Hjortshøj-universet gjort rigtig godt. Men der er sket mange ting i Synoptik, hvor vi nu sidder en ny kommerciel ledelse og et ønske på alle de mange kontaktpunkter vi har. Derfor fandt vi, at tidspunktet var passende til at se, hvad markedet kan byde på i forhold til at hjælpe os gennem næste fase”, siger Mette Dyhr.

Lige nu er hun i gang med at “drikke en kop kaffe” med bureauerne på bruttolisten.

“Jeg synes, det er lang tid siden, jeg har været rundt og besøge bureauer på den måde, så jeg benytter mig af lejligheden til at gøre det”, siger Mette Dyhr og fortsætter:

“Jeg kan godt forestille mig, at det munder ud i en lille bureaukonkurrence med f.eks. tre bureauer. Men jeg har endnu ikke lagt mig fast på noget”.

Mette Dyhr har ikke lyst til at fortælle hvem eller hvor mange, der er på hendes bruttoliste.

Synoptik samarbejder på dialog med Sepia (briller) og Magnetix (kontaktlinser), og disse budgetter er ikke i spil.

Kommentarer

  1. Kunne være fedt hvis alle reklamebureauerne slog sig sammen og nægtede de der udspillende bureau-konkurrencer…..
    Så kunne kunderne reelt bare stå der og visne med deres lorteprodukter og vælge 1 bureau fra start, istedet for at spilde vores tid.
    Time is money and the clock is ticking…

  2. Ano: Jo, præcis ligesom det kunne være fedt, hvis trykkerierne slog sig sammen. Så kunne bureauerne stå der og visne med deres lorteprodukter og vælge 1 trykkeri fra start … osv.

  3. Præcis. Det handler jo om at være loyal. At holde sig til en kvalitetsbevidst leverandør. Altså, come on vi bor jo ikke i et uland, hvor vi skal stå og prutte hinanden under gulvbrædderne…
    Synes bare det er dårlig stil.
    Forestiller mig den her brunstige Godzilla, imens alle kravler op af benet for at komme først til udstødningen. Og den der får dyret til at brøle først, får selvfølgelig skudt lidt i halsen og det mætter da sikkert lidt.
    Kunne bare være en sødere slutning hvis dyret valgte den bedste fluffer fra start, istedet for at “misbruge” de andre…

  4. Sandheden er jo at der er en overkapacitet i branchen på min. 30%. Det udnytter kunderne jo. Eneste svar er koncentrere sig om at lave godt arbejde, i stedet for at rende efter enhver tilfældig konkurrence.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club