Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

To bureauer dystede i sidste runde om at erstatte Wibroe, Duckert & Partners som Synoptik’s bureau. Opgaven er at skabe en ny platform.

745 meter. Længere behøver Synoptik ikke at bevæge sig væk fra Wibroe, Duckert & Partners, når optikerkæden fremover skal besøge sit nye bureau.

Fra Vester Farimagsgade 41 til Vestergade 10B, hvor Hjaltelin, Stahl & Co holder til.

Det er realiteten efter, at Synoptik har afgjort den afgørende finalerunde, der havde deltagelse af to bureauer. Ifølge Bureaubiz’ oplysninger var Hjaltelin, Stahl oppe mod Robert/Boisen & Likeminded, som endnu engang må lide den tort at have opnået en ærefuld nr. 2.

Marketingdirektør Mette Dyhr, Synoptik, vil ikke kommentere på, hvem Hjaltelin, Stahl var oppe mod, men hun vil godt sige, at hun har oplevet et meget højt niveau, der til fulde levede op til forventningerne.

“Jeg synes jo, at jeg havde udvalgt Danmarks to bedste bureauer, og jeg blev ikke skuffet. Jeg var godt nok forberedt på, at det ville blive svært – men det blev sværere end forventet,” siger Mette Dyhr og fortsætter:

“Igennem en dialog gik vi fra otte til to bureauer, som så blev stillet en opgave, hvor de fik en brief-dato og en præsentations-dato samt besked om, at de kunne trække på os ind imellem nøjagtig som i et etableret samarbejde. Den proces har været meget positiv og lærerig”.

Hos Hjaltelin, Stahl har adm. dir. Steffen Hjaltelin ros til processen.

“Det har været en god oplevelse at være en del af denne meget ordentlige og professionelle bureaukonkurrence, og jeg tror ærlig talt, at jeg også ville sidde med den følelse, hvis udfaldet havde været et andet,” siger Steffen Hjaltelin og tilføjer:

“Synoptik er et stærkt brand og en meget dygtig organisation i en branche, der oplever markant stigende konkurrence. Det er lige noget for os at være en del af.”

Synoptik og Hjaltelin, Stahl skal så nu i gang med arbejdet med at tilrettelægge en ny platform.

“Vi har arbejdet med at skabe en skarpere position for Synoptik, og på det grundlag skal vi have skabt en ny platform,” siger Mette Dyhr.

Hun har tidligere sagt, at hun søgte bureauer, der har evnet at flytte tankerne om integration og medieuafhængighed fra hovedet ned til maveregionen, og derfor er alt åbent over for, hvordan den nye platform kommer til at folde sig ud.

“Hjaltelin, Stahl & Co. har været rigtig gode til også at udfordre os i processen. De fleste steder, må man som kunde træffe et valg mellem strategisk kompetence og høj kreativitet eller et valg mellem vigtige mediekompetencer. Men hos Hjaltelin, Stahl & Co. har vi oplevet både en stor forretningsforståelse og en høj kreativitet. Og allervigtigst: På tværs af medier. Offline, såvel som online,” siger Mette Dyhr.

Kommentarer

  1. 745 meter – i fugleflugt eller gennem gaderne?
    Det er godt nok tæt på hinanden hva´- det sætter virkeligt nogle tanker i gang.

  2. Ja. Det fik åbenbart dig til at læse historien og til at skrive en kommentar. Men hvorfor pokker tør du ikke sætte dit navn på?

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club