Tøjeksperten skifter udseende og reklamebureau

Asbjørn
Jørgensen

Envision må vinke farvel til tøjkæden, der efter en bureaukonkurrence har valgt et lille Viborg-bureau i stedet.

Bureaukonkurrencen hos Tøjeksperten involverede flere store bureauer – samt to nyere. Og en af opkomlingene vandt.

Ifølge marketingchef Erik Nymann er der lagt op til nytænkt kommunikation og et nyt visuelt udtryk, der skal gå på tværs af diverse platforme.

“Vi fik nogle rigtig gode oplæg fra alle de deltagende bureauer. Men vi valgte Won Won,” siger han i en pressemeddelelse fra bureauet. Det har ikke været muligt at få uddybet, hvilke ændringer der står først for.

Hos Won Won er de stolte over at blive fremtidigt bureau for Tøjeksperten – i en tid, hvor detailhandelen står med masser af udfordringer i markedet.

Direktør Jes Ejsing fra Won Won siger til Bureaubiz, at man allerede er gået i gang med at kigge på de første reklameaviser, og at masser af ting står på listen over, hvad der skal bearbejdes og ændres, men ønsker ikke at gå i detaljer.

Farvel til både Wagner og Envision

Taberen ser umiddelbart ud til at være det store Aarhus-bureau Envision, der hidtil har været bureau for Tøjeksperten.

I slutningen af 2011 mistede Envision også søsterkæden Wagner efter mange års samarbejde. Og nu altså også Tøjeksperten, som af Envision ofte har været fremvist som en god case og som en af landets kendteste kæder. Bl.a. har Envision fremhævet arbejdet med et ensartet grafisk look som del af en foryngelsesproces for Tøjeksperten.

“Vi har samarbejdet med Tøjeksperten i to år og været rigtig glade for det. Vi forstår det heller ikke rigtigt, men sådan går det,” siger kontaktdirektør Christian Kirkegaard fra Envision.

Envision fik Tøjeksperten, da ejeren PWT Group samlede markedsføringen af sine to kæder Wagner og Tøjeksperten.

Won Won er et ret nyt bureau i Viborg med blot fire medarbejdere, med fortider også hos andre midtjyder som Par No 1 og Midt Marketing. Bureauet har arbejde for bl.a. IC Companys, Grundfos og KMD.