Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk
Legos logo er for de fleste forbundet med en vis nostalgi - det er designet af Niels Hartmann og Rolf Lagersson.

Har du hang til 50 år gamle minimalistiske virksomhedslogoer, er et besøg på det digitale logomuseum Danish Logo en gave til din indre designnørd.

Logoer kommer og går. Men hvad med alle de gode virksomhedslogoer, som af den ene eller anden grund ikke længere er i brug, men som ikke desto mindre fortjener en plads i hukommelsen?

Den bekymring har Danish Logo Preservation Society taget alvorligt og lagt til grund for det digitale logomuseum danishlogo.dk.

Hensigten er at ”indsamle, bevare og hylde det ypperste i dansk logodesign” i primært den modernistiske æra mellem 1960 og 1980.

Her er logoer fra navnkundige danske designere som Poul K. Andersen, der står bag Kræftens Bekæmpelses endnu aktuelle logo, Maersk-stjernens ophavsmand Acton Bjørn og Le Klint-designeren Poul Seest Pedersen.

Flere af de minimalistiske dessiner vil sikkert vække minder hos selv ikke-inkarnerede besøgende.

Statens Kunstfond har støttet Danish Logo Preservation Society, som Peter Graabæk fra designstudiet Kursiv står bag.

Og hvis man savner et i rækken af nostalgiske logoer fra denne svundne æra, skal man ikke tøve med at give Danish Logo Preservation Society besked.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer