Logoer kommer og går. Men hvad med alle de gode virksomhedslogoer, som af den ene eller anden grund ikke længere er i brug, men som ikke desto mindre fortjener en plads i hukommelsen?
Den bekymring har Danish Logo Preservation Society taget alvorligt og lagt til grund for det digitale logomuseum danishlogo.dk.
Hensigten er at ”indsamle, bevare og hylde det ypperste i dansk logodesign” i primært den modernistiske æra mellem 1960 og 1980.
Her er logoer fra navnkundige danske designere som Poul K. Andersen, der står bag Kræftens Bekæmpelses endnu aktuelle logo, Maersk-stjernens ophavsmand Acton Bjørn og Le Klint-designeren Poul Seest Pedersen.
Flere af de minimalistiske dessiner vil sikkert vække minder hos selv ikke-inkarnerede besøgende.
Statens Kunstfond har støttet Danish Logo Preservation Society, som Peter Graabæk fra designstudiet Kursiv står bag.
Og hvis man savner et i rækken af nostalgiske logoer fra denne svundne æra, skal man ikke tøve med at give Danish Logo Preservation Society besked.