Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Racerkøreren skal hjælpe Euromaster med at blive mere end blot et firma, der sælger dæk. 727 har lavet filmene.

Racerkøreren Tom Kristensen er født 7/7 ’67. Han vandt Le Mans i sin debut i ’97 – med vogn nr. 7.

Og 7 går også igen ved vinterdæk. Ved 7 grader bør man overveje at skifte, lyder budskabet – i en film lavet af … 727, såmænd.

Euromaster i Danmark er netop gået i gang med en stor efterårssatsning, hvor man fokuserer på det digitale med online-videoer, bannere samt går på de sociale medier.

Bag kampagnen står Netbooster, der har stået for det kreative.

Bildækfirmaet, der er en del af den franske Michelin-koncern, bruger racerkøreren Tom Kristensen som talsperson, fordi ’de fleste bilister ser Tom Kristensen som en succesfuld sportsmand med en bred viden om biler og sikker kørsel under alle vejrforhold’.

“Tom Kristensen er et perfekt match i forhold til vores målgrupper, og kampagnen giver os mulighed at for skabe en endnu tættere dialog med såvel nuværende og nye kunder hos Euromaster,” siger Lene Lodberg, marketingchef hos Euromaster i Danmark og tilføjer:

“I samarbejde med NetBooster har vi udviklet en særdeles målrettet, digital båret og meget nærværende oplysningskampagne, der vil få endnu flere bilister til at skifte til vinterdæk i tide.”

Udover at sælge flere dæk vil Euromaster med kampagnen gerne rådgive bilisterne om sikkerhed:

”Det er nyttig og vigtig viden, Euromaster kommer med i denne efterårskampagne, da de fleste bilister først tænker på at skifte deres dæk, når det for ofte er for sent. Derfor giver denne kampagne også god mening og selvfølgelig med et budskab Tom Kristensen afleverer på en oplysende og appellerende måde”, siger Andreas Suhr, Account Director i NetBooster.

Målet er desuden at digitalisere Euromasters generelle markedsføring ’i en ellers ikke særlig digital branche’.

”Der har været fokus på at udvikle et kreativt univers og et kampagnekoncept designet til at kunne konvertere flere besøg til skift af dæk hos Euromaster ved hjælp af et enkelt, informativt kampagneunivers og en optimeret brugeroplevelse,” siger Andreas Suhr og tilføjer, at indholdet dynamisk er tilpasset de lokale vejrudsigter.

Euromaster opkøbte den danske virksomhed Hjulcentret i Viborg i 2003.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club