Af Peter Engholm 25@mail.dk

Pernille Mehl stopper for at søge nye udfordringer, og bureauet skal nu i gang med finde en ny adm. direktør.

I december 2013 fusionerede de to Omnicom-ejede bureauer, BBDO og TBWA – og BBDO flyttede ved den lejlighed ind i Bredgade 6 hos TBWA, og BBDO’s daværende adm. direktør, Pernille Mehl, påtog sig rollen fortsættende som administrerende direktør.

Nu stopper hun imidlertid på posten:

”Pernille har udført et flot stykke arbejde igennem de sidste 8 måneder med sammenlægningen, og vi har stor respekt både for de kompetencer og den  energi, hun har lagt heri. Nu hvor sammenlægningen er gennemført og på plads, stopper Pernille for at søge nye udfordringer. Vi ønsker hende alt mulig held og lykke fremover,” oplyser Claes Rasmussen, partner og  bestyrelsesformand for TBWA & BBDO, i en pressemeddelelse.

Meddelelsen om Pernille Mehls afgang kommer få dage, at bureauet har ansat den tidligere Bates-partner Erich Karsholt som kontaktdirektør. Han tiltræder 4. august og vil overtage det overordnede kontaktansvar i bureauet, ligesom han indgår i ledelsesgruppen.

Men hvem Erich Karsholt skal indgå i denne gruppe med – altså hvem der skal afløse Pernille Mehl på posten som adm. direktør – er endnu uvist.

”Den daglige ledelse foretages indtil videre af undertegnede. Men det er ikke nogen hemmelighed, at TBWA & BBDO er i gang med at finde en ny administrerende direktør,” hedder det fra Claes Rasmussen.

Kommentarer

  1. De bedste kolleger men elendig ledelse! Claes og ko. prøv nu at styre skibet i havn. Og ja Tom jeg vælger at være anonym !

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club