TDC forlader musik til fordel for boksning og ballet

Peter Engholm
25@mail.dk

Efter to perioder med hver sin solist siger TDC nu farvel til musikken på ambassadør-plan og går samtidig fra 1 til 2 ambassadører: Bokseren Mikkel Kessler og balletdanseren Alban Lendorf. Se filmene her.

”Vi siger foreløbig farvel til musikken, når det gælder ambassadører. Det er nødvendigt med fornyelse, og den leverer Mikkel Kessler og Alban Lendorf,” siger Camilla Ramby, TDC’s øverste marketingansvarlige.

Således kommer boksning og ballet til at afløse musik som afsæt for telekoncernens brug af ambassadører på platformen Mit TDC. Platformen blev lanceret forrige år, og i det meste af sidste år var sangerinden Ida Corr ene person på posten som ambassadør. I begyndelsen af i år sagde TDC farvel til Ida Corr og goddag til Emmelie de Forrest, der overtog en ikke helt så fremtrædende ambassadørpost, idet hun delte pladsen med Eurovision og danskernes egne dele-oplevelser.

”Vi brugte musikken til at sætte tryk på TDC Play. Desuden er musik god til at skabe involverende content. Og content-delen fortsætter vi naturligvis med,” siger Camilla Ramby.

Om at gå fra en enkelt ambassadør til to siger hun:

”Med TDC’s ekstremt store medietryk kører personerne hurtigt trætte. Også af dén grund vender vi tilbage til at have flere ambassadører på én gang.”

Ambassadør-skiftet har været længe undervejs og med afsæt i bokseren:

”Vi har længe haft en dialog med Mikkel Kessler – en dialog, vi satte i bero op til Eurovision. Han har en ekstrem bred appel – kønsmæssigt, hvor han blandt mænd er et ikon, og blandt kvinder er charmerende. Også aldersmæssigt dækker Mikkel Kessler bredt. Og nok så væsentligt: Mikkel Kessler stod foran en skillevej i sin karriere – vi har så at sige fanget ham på det rigtige tidspunkt,” siger Camilla Ramby.

Til Kessler er så føjet den unge balletdanser Alban Lendorf.

”Over for den rå boksning har vi det kulturelle og æstetiske i balletten. Men der er også lighedspunkter: Den benhårde træning og rutinerne – og det udtalte repetitive element i træningen,” siger Camilla Ramby.

Hun tilføjer:

”Fælles for de nye ambassadører bliver muligheden for at komme bag om scenen. Vi mener, at både boksningen og balletten bliver mere interessant og fascinerende, når du får øget indsigt i f.eks. forberedelserne og tankerne undervejs. Vi skal sørge for dialogen mellem vores kunder og vores ambassadører. Dertil kommer en eventuel kommerciel kobling – hvis Kessler skal ud i en ny titelkamp, så er der også pay per view-elementet. Hvis den tid kommer, skal vi strikke et koncept sammen.”