TDC har højeste kundetilfredshed nogensinde

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

I forbindelse med kvartalsregnskabet, melder topdirektøren ud, at TDC-kunderne aldrig har været så tilfredse som nu.

TDC meldte i december sidste år ud, at de i de kommende år vil investere 300 mio. kroner i god kundeservice. Om det allerede har vist sig at virke skal være usagt – men det går tilsyneladende godt med kundetilfredsheden.

I marts vandt telekoncernen prisen for Danmarks bedste kundeservice, ’Kundeservice Award 2013’, der blev uddelt af Dansk  Industri.

Og i dag melder TDC ud i forbindelse med deres kvartalsregnskab, at kundetilfredsheden er på det højeste niveau nogensinde.

76 hedder niveauet,  en såkaldt CSAT-score, som er en fælleseuropæisk kundetilfredshedsmåling.

”Resultaterne af TDC-medarbejdernes dedikerede indsats for at øge kundeoplevelsen er det resultat, jeg er allermest stolt af. Selvom vi fortsat alle vil arbejde hårdt for, at udviklingen fortsætter, så er dette en anledning til at glæde sig over, at vi faktisk har flyttet os meget langt i den rigtige retning,” siger Carsten Dilling i en pressemeddelelse.

I øvrigt levede dagens regnskab op til forventningerne for årets første kvartal. Cash flow steg med 94,3 pct. Omsætningen endte på 6,2 mia. kroner, hvilket er 6,1 pct. mindre end 1. kvartal 2012. Mere end halvdelen af dette fald kan dog tilskrives en ekstraordinær stor påvirkning fra regulering. Derudover er omsætningen påvirket negativt af færre arbejdsdage end i samme kvartal sidste år.