TDC skal have ny marketingdirektør

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Det gælder chefen for markedsføringen af TDC Privat, som efter halvandet år har søgt nye udfordringer.

Amerikanske marketingdirektører holder i gennemsnit ikke over to år, så i den sammenhæng er det næsten lige efter bogen, at TDCs marketingdirektør for Privat, Thomas Pietrangeli, nu forlader selskabet.

Han kom til TDC i starten af 2009 lige efter, at selskabet havde valgt at indlede et samarbejde med Wibroe, Duckert & Partners. Thomas Pietrangeli blev fundet hos Royal Unibrew, hvor han var adm. direktør for Sydeuropa med base i Italien.

Samtidig med hans ansættelse blev organisationen ændret således, at han fik ansvar for hele privatområdet – d.v.s. både fastnet og mobil. Derved fik han ansvar for en af landets største marketingafdelinger.

Selvom han på det grundlag må være blevet set som en attraktiv herre for bureauverdenen, så var der dog også mislyde, idet TDC i Bureaubiz analyse over annoncørers image hos bureaufolket kom ud som Danmarks mest upopulære annoncør.

Thomas Pietrangeli har, så vidt Bureaubiz erfarer, selv sagt op, fordi han har fundet et andet job inden for FMCG, der er det område, han har arbejdet mest inden for.

Thomas Pietrangeli havde igennem 14 år før TDC arbejdet med salg og markedsføring af forbrugsvarer på tværs af 10 forskellige lande.

Det er dog ikke lykkedes at få kontakt med Thomas Pietrangeli for at høre, hvor han skal hen og i hvilket job. Det forlyder dog, at han skal til et job med mere overordnet ledelsesansvar.