TDC har i 5-6 år arbejdet på basis af en samlet aftale med DDB Gruppen, men intet tyder på, at man vil fortsætte den linje efter valget af People Group som nyt bureau.
Samarbejdet med People Group kom frem som en stor overraskelse i slutningen af januar. Overraskelsen skyldtes, at bureauet tilsyneladende ikke ahvde været med i den bureaukonkurrence, der havde kørt i sidste del af 2008.
Da TDC endelig i april officielt annoncerede samarbejdet understregede den ny marketingdirektør, Thomas Pietrangeli, at det kun gjaldt reklame, og den linje følges nu op med valget af et nyt bureau til katalogproduktionen.
Budgettet har ligget hos DDB Synergi og ifølge Bureaubiz’ oplysninger har der været en konkurrence, som er blevet vundet af Yellow.
Thomas Pietrangeli siger:
“Jeg kan bekræfte, at TDC har indledt samarbejde med Yellow på butikskataloget. Rationalet er, at vi ønsker de bedste kompetencer, og at Yellow kommer til at arbejde tæt sammen med People Group som lead agency på TDC-brandet.”
Såvidt Bureaubiz erfarer, udfolder People Group store anstrengelser på at flytte flere TDC-opgaver ind i huset – men tilsyneladende uden held.
Bureaubiz har også spurgt TDC, om man vil “fastholde den samme linje på andre områder – som f.eks. på
dialog, hvor man samarbejder med Sepia”.
Dette spørgsmål har Thomas Pietrangeli dog ikke svaret på.