Den internationale Melodi Grand Prix – eller på europæisk; Eurovision – kræver ikke kun en aktivering af Refshaleølen i København, også TDC’s sponsorat af den store begivenhed i maj skal aktiveres, og her vil en række bureauer blive involveret.
Bureauernes navne var ikke givet på forhånd, for TDC’s øverste marketingansvarlige, Camilla Ramby, slog allerede i efteråret fast, at man ønsker at stå frit og agere på ad hoc-plan, når det gælder bureaurelationer – altså hverken leadbureauer eller alt for faste bureaupartnere.
I går kom det frem, at det unge, men særdeles erfarne, bureau Boye & Spellerberg – bestående af Peter Boye og Bjarne Spellerberg, begge tidl. Partners – skal stå for massekom-delen af TDC’s store sponsor-projekt i form af film og print.
Nu er endnu et bureau føjet til projektet, der er TDC’s første og største prioritet på marketingbudgettet for 2014.
”Vi har hyret digitalbureauet Konstellation til aktiveringsdelen af sponsorat – vel at mærke den indledende del. Konstellation har leveret det kreative oplæg til, hvordan vi bedst folder sponsoratet ud digitalt,” siger Camilla Ramby.
Hun tilføjer:
”Vi vil på baggrund af oplægget knytte flere bureauer til opgaven, men det er endnu for tidligt at sætte navne på.”
Emmelie de Forest bliver i forbindelse med Eurovison-satsningen ny TDC-ambassadør og afløser i den forbindelse en anden sangerinde, Ida Corr, som teleselskabets ansigt udadtil.