TDC’s marketingafdeling har skiftet status – igen

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Med organisationsændringen er Charlotte van Burleigh flyttet fra en stabsfunktion til at være underlagt den nye marketingdirektør.

TDC er ikke kun på vej til at indlede et nyt samarbejde med People Group efter i 5-6 år at have samarbejdet med DDB Gruppen. Også på TDC’s egen side af bordet matches bureauet af en anden organisation.

Efter sommerferien oprettede man Marcom under ledelse af Charlotte van Burleigh, der fik titel af marketingdirektør med direkte reference til Eva Berneke, der er koncerndirektør og koncernstrategichef.

Ifølge Bureaubiz’ informationer stod Charlotte van Burleigh i den bureaukonkurrence, der blev sat i gang i efteråret, som den der skulle have ansvaret for samarbejdet med det nye bureau.

Hun kan meget vel fortsat være den, der kommer til at styre samarbejdet med People Group, for Marcom eksisterer stadig. Men organisationen er dog blevet ændret. Der er etableret et Privat-område, der omfatter både mobil og fastnet, under ledelse af Jesper Theil Eriksen, som desuden er placeret i koncerndrektionen.

Han har så for nylig ansat Thomas Pietrangeli som leder af hele marketingafdelingen. Han får titel af marketingdirektør og vil ultimativt have ansvaret for bureausamarbejdet. Men han får formentlig også en af de største afdelinger, nogen dansk marketingdirektør råder over, så spørgsmålet bliver, hvordan han uddelegerer opgaverne.

Eva Berneke er også fortsat koncern- og strategi-direktør – men marketing – og dermed bureau – er altså rykket fra hende over under Jesper Theil Eriksen. Og Charlotte van Burleigh er rykket over under Thomas Pietrangeli.

Organisationsændringen er et udtryk for den nye topchef, Henrik Poulsens filosofi om, at alle funktioner skal rykkes så tæt på forretningen som muligt.