TDCs nye topchef vil prioritere loyale kunder højere end vækst

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Samtidig skal pakkeløsningerne ændres til fordel for mere individuelle løsninger ogTDCs forskellige selskaber skal have skarpere målgrupper.

TDCs nye topchef, Carsten Dilling, satte sig i direktørstolen den 2. juli og her knap tre måneder senere, melder han ud, at TDC ikke vil gå med ned i pris, når konkurrenterne gør det, men i stedet vil satse på kvalitet, fordi han mener, at forbrugerne foretrækker god kvalitet i mobilløsningerne frem for lave priser.

”Jeg tror, at vi er nået til et prispunkt, hvor folk nu ser på den kvalitet, som de oplever i  mobilnettene., og vi vil lægge os prismæssigt, så vi har råd til fortsat at investere. Derfor følger vi ikke umiddelbart bare med ned i pris”, siger Carsten Dilling til Berlingske og fortsætter:

”Det kan godt være, at vi får en mindre vækst, men vi får gladere og mere loyale kunder, og hvis jeg kan blive ved med at levere det, er jeg ganske godt tilfreds”.

Samtidig vil han bruge de forskellige TDC-selskaber som Telmore, Onfone og TDC til at give kunderne mulighed for at vælge mellem forskellige mobilløsninger. Ikke kun på prisen, men også på udbuddet:

”Vi vil bevare muligheden for at agere differentieret med et udvalg af mobilløsninger og vi vil udnytte, at vi har stærke datterselskaber – men det bliver ikke alene på prisen. Man vil som dansker kunne se tydeligere og skarpere, hvornår man skal være Telmore-, Onfone- eller TDC-kunde. Bredden og forskelligheden i selskaberne passer godt til danskerne. Det har jeg store forventninger til”.

En af måderne til at differentiere udbud og gøre mobilløsningerne mere individuelle er et opgør med pakkeløsningerne, hvor man får et antal taletimer, SMS-beskeder, MMS-beskeder og en stigende mængde datatrafik for et fast beløb om måneden:

”Man kan sagtens forestille sig en anden afregning, f.eks. ud fra hvilken type telefon man har: Har man en smartphone eller en mere gammeldags telefon. Man kunne måske også vælge at taksere efter forbruget af data. Vi skal kunne pakketere, så abonnementet  passer til kunden i forhold til brug af e-mail, tale  o.s.v. og så det er nemt og bekvemt at finde ud af”, siger TDCs topchef (Berlngske Business, p. 14).