Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Efter en karriere hos bl.a BBDO og Bates har Anders Schepelern åbnet egen forretning med henblik på at hjælpe med det engelske.

Statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) har netop gennemført et serviceftersyn på folkeskolen. Men når det gælder hans egne engelsk-kundskaber, så klarer de ikke et tilsvarende service-eftersyn, mener Anders Schepelern – med henvisning til f.eks. dette klip på Youtube fra Cop15.

“Man kan selvfølgelig sige, at Lars Løkke kan klare sig i et politisk forum som COP15, hvor der er mange andre med et mindre godt engelsk. Men skal man som virksomhed ud og sælge sig på eksportmarkederne, så går det ikke”, siger Anders Schepelern.

Han har en fortid som tekstforfatter på BBDO og Bates, men nu har han stiftet egen virksomhed med et nyudviklet koncept, der kan beskrives som en sproglig ambulance-tjeneste.

Virksomheden hedder Wordy.com og tanken bag er en ny service, der tilbyder hurtig, prisbillig og professionel engelsk korrekturlæsning døgnet rundt.

For at kunne tilbyde 24-timers service har Wordy indtil videre allieret sig med 91 redaktører fra England, USA og Australien. Korrekturlæsning af en normalside (400 ord) koster €7 og leveres typisk inden for 30 minutter.

“Når vi blander dansk og engelsk bliver det til Denglish – en sproglig rodebutik der påvirker læsbarhed og modtagernes syn på afsenderen. Undersøgelser viser at de virksomheder der klarer sig godt sprogligt også er dem der klarer sig godt i markedet. De fremstår tydelige, og det er den tydelighed Wordy sælger”, siger Anders Schepelern, og tilføjer at han ikke kun oplever efterspørgsel fra danske kunder.

“Jeg oplever at få brugere fra hele verden”.

Kommentarer

  1. Having been a copywriter in the advertising industry, now offering a tool for everyone to enable them to express them well is just a nice logical step. This thinking is what is needed in advertising today, to think in business ideas. To come up with new business opportunities, a new product, whatever, … for our clients. Great job Anders! And that there is potential in the digital is no secret. This entrepreneurial-solution-thinking is what creative teams in agencies should be thinking about. Congrats from helloitsmemike to Anders again.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club