Af Peter Engholm 25@mail.dk

En ansøgning formet i sne blev omtalt i aviser, radioer og på tv – ganske passende, når nu Recommended søgte en PR-mand med erfaring i events.

Recommended søgte en PR- og web-manager, men Kent Riddersholm Nielsen sendte ikke en ansøgning – men sig selv og en skovl. Han skrev sin ansøgning i sneen foran bureauet – og handlingen blev filmet og lagt på YouTube.

“Mens videoen blev lavet, kontaktede jeg medierne. Først aviser, så radioer og til sidst tv. Og det kom til at fungere fint,” siger Kent Riddersholm Nielsen.

Hans ansøgning er bl.a. blevet omtalt i ErhvervsBladet, B.T., Ekstra-Bladet, Aftenshowet på DR og Køter på P3 – og er blevet set over 60.000 gange på YouTube og Nationen-tv på eb.dk – og på den måde lever den levende ansøgning op til opslagets ord om at have praktisk erfaring i at skabe events.

Kent Riddersholm Nielsen havde gjort sit benarbejde ved ikke at blot at følge vejrudsigten intentst, men også – da sneen var på vej – at få koden fra viceværten til det lukkede område ved Recommended, at få afbestilt snerydningen, at få en ambitiøs film-ven med på ideen – og at denne ven fik adgang til at sætte et kamera op på en altan, mens han selv filmede ansøgnings-processen i sne-højde.

Ansøgningsvideoen, som du kan se her, blev også lagt på Recommendeds eget site, hvor billedteksten bl.a. lyder

“Bagefter kvitterede kreativ direktør Ulrik Juul for anstrengelserne med en snak og en kop varm kakao”

En kop kakao? Tror du ikke, at han hellere ville ha’ et job?

“Jeg sad i et møde, da jeg bemærkede en løben frem og tilbage ved vinduerne. Jeg vidste ikke, hvad det gik ud på, for han havde kun skrevet fire ord i sneen – men det var minus syv grader, så jeg gik ned og sagde, at uanset hvad han skrev, så skulle han komme ind til mig bagefter og få noget varmt at drikke,” siger Ulrik Juul.

Kent Riddersholm Nielsen har ikke fået job på Recommended – men han har været til en mere regulær jobsamtale og skal aflevere en opgave i morgen, tirsdag.

“Vi modtager mange ansøgninger fra ADere og tekstforfattere, der skriver, at de er kreative. Men hvad med at være det? Det her er ualmindeligt godt gået – 140 mennesker på bureauet stod og beundrede arbejdet i sneen – og den gode idé havde relevans, så det fortjente en opfølgning fra vores side,” siger Ulrik Juul.

Selv om Kent Riddersholm Nielsen havde forbedredt eventen i lang tid, så var der også plads til improvisationer på dagen:

“Jeg havde været i gang i et par timer, og det var koldt, så jeg skrev ordet ‘naiv’. Det var ikke meningen fra starten,” siger den alternative vicevært, der havde en klar ambition med den konstruktive snerydning:

“Recommended er et stort bureau, så hvis jeg ikke gjorde noget særligt, ville det næsten være umuligt at komme i betragtning. Med denne ansøgning kom jeg meget længere frem i køen,” siger Kent Riddersholm Nielsen.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Kom på forkant med vigtig viden om bureau- og marketingbranchen. 

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Regnskabsrapporten og/eller Konkurrenceanalysen digitalt 
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
Køb nu

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev