Telemillionær vil disrupte vinbranchen med stor kampagne

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Morten Strunge har sammen med kokken Thomas Herman selv stået for udviklingen af en kampagne, der siges at blive meget stor. Der er tale om et nyt koncept for salg af vin.

Onfone- og Mofibo-millionær, Morten Strunge, kaster sig nu ind i et nyt projekt, og denne gang er det vin-branchen, der har fanget hans interesse.

Han har fundet sammen med kokken Thomas Herman og Thomas Pedersen, som står bag Vildmedvin, og sammen vil de lancere et nyt koncept under navnet Winefamly (nej, det er ikke en trykfejl).

Ambitionerne er store, og derfor vil der også blive råbt højt.

Udgangspunktet er en vinbranche, der ifølge Thomas Pedersen fuldstændig mangler transparens. Konkurrencen er godt nok intensiv – bl.a. fordi de store supermarkeder er meget aktive – og umiddelbart er det et marked præget af masser af tilbud.

Problemet er bare, at det er rigtig svært for forbrugerne at sammenligne priser, fordi det ikke er de samme vine, der sælges på tværs af kæderne.

Winefamly vil disrupte dette marked med et helt nyt koncept. Der vil blive tale om et abonnement, hvor man betaler et kontingent og så får adgang til at købe vinene til kostpris.

Et umiddelbart besnærende budskab, men Thomas Pedersen erkender, at det bliver noget af en opgave at trænge igennem.

“Derfor vil vi også komme til at råbe højt. Vi planlægger en stor tv-kampagne, og jeg tror ikke, der er nogen, som vil være mere synlige end os i december,” siger Thomas Pedersen, og tilføjer:

“Som vinmarkedet kører i øjeblikket, så er det rigtig svært at gennemskue, hvad man får for pengene, og et begreb som kvalitet rangerer ikke særlig højt. Vores koncept skal gerne være et winwin – for kunderne og for vinbønderne.”

Det er Thomas Pedersen, som har formuleret visionerne for Winefamly, og som Morten Strunge og Thomas Herman har købt ind på – og han vil stå for driften i det daglige. Men han fortæller, at Morten Strunge og Thomas Herman vil være meget aktive.

“Thomas vil f.eks. være meget aktiv i lanceringen af opskrifter på sitet, hvor vi vil gøre det let at finde vine, der afspejler den mad, du spiser. Morten er i det store og hele vores mediabureau. Han har håndteret alle aftaler,” siger Thomas Pedersen.

Det er også Morten Strunge og Thomas Herman, der står bag det kreative koncept i kommunikationen, hvor Thomas Herman vil være talsperson.

“Morten er en person, der er meget bevidst om, hvordan han vil have det, og han trækker så på nogle mennesker, som han har tillid til,” siger Thomas Pedersen.

November vil blive brugt på at introducere konceptet i forskellige sammenhænge, hvorefter den tunge markedsføring vil gå i gang i december. Thomas Pedersen vil derfor ikke offentliggøre reklamefilmene endnu.