Telenor må sige farvel til sin marketingchef

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Peter G. Jørgensen har fundet nyt job uden for Telenor – i en virksomhed, der ledes af en tidligere mediabureaudirektør.

I foråret ændrede Telenor sin organisation således, at Peter Berg blev erstattet af svenske Mattias Ringqvist i jobbet som direktør for privatmarkedet.

Peter Berg blev overflyttet til en ikke nærmere defineret rolle overordnet i Telenor-koncernen efter i mange år at have præget det danske telemarked som indkøber af markant kommunikation.

Nu må Telenors danske afdeling sige farvel til endnu en Peter, idet marketingchef Peter G. Jørgensen har valgt at søge nye udfordringer uden for koncernen.

Det er ikke lykkedes at få kontakt til Peter G. Jørgensen, men ifølge Bureaubiz’ oplysninger skal han til et job som marketingdirektør i Boozt, der ledes af tidligere OMD-, Winwin- og Brøndby-direktør, Hermann Haraldsson.

Boozt arbejder med e-handels løsninger, og Peter G. Jørgensen udskifter således et job i et modent og konkurrencepræget marked med et job i en fremstormende IT-virksomhed – med de muligheder, det kan indebære for forskellige benefits.

Peter G. Jørgensen har i princippet været hos Telenor/Sonofon siden 2004 – kun afbrudt af en kort periode i 2009 i auditeringsfirmaet Media Path, som Dansk Annoncørforening søgte at få etableret i Danmark.

Han fik iøvrigt noget af en ilddåb, da han vendte tilbage, fordi selskabet få måneder forinden havde oplevet at være blive fyret af sit bureau gennem mange år, Wibroe, Duckert & Partners, og da man var midt i forberedelserne til navneskiftet fra Sonofon til Telenor, skulle man finde et nyt bureau i eksprestempo. Det blev Bates Y&R.

Det er ikke lykkedes at få kontakt til Telenor for at høre, hvad der skal ske med Peter G. Jørgensens job. Han stopper dog først om nogle måneder.