Telia vælger nyt bureau – til erhverv

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

I foråret valgte man at arbejde direkte med et filmselskab. Nu har man så efter en dialog med flere bureauer valgt en ny partner.

Sidst på foråret valgte Telia Erhverv filmbureauet DSP til lanceringen af en erhvervskampagne. Ved den lejlighed blev det beskrevet, at Telia Erhverv ikke havde reklameret i fem år, og at der derfor skulle arbejdes med branding og awareness – og at en film skulle følges op af en dm-kampagne og en printkampagne.

Selv om Telia Erhverv tilsyneladende havde sovet tornerosesøvn, kampagnemæssigt, kunne det umiddelbart undre, at Telias normale bureau-partner, Hjaltelin Stahl & Co, ikke var dén, der var den. Og mystikken blev ikke mindre af, at Klausen + Partners kortvarigt blev nævnt på DSP’s hjemmeside, for siden at blive slettet.

DSP var imidlertid blot for hurtigt ude, for Klausen + Partners var vitterligt på vej ind i varmen. Som leadbureau for de store kunder hos Telia Erhverv.

Efter flere måneders research - herunder en dialog med flere bureauer - ligger beslutningen således klar: Klausen + Partners er valgt som det bureau, der skal hjælpe Telia Erhverv med at få en endnu stærkere position på det danske marked blandt større virksomheder.

“Vi har inddelt Telia Erhverv op i mindre kunder, der på mange måder ligner privatmarkedet, og de store kunder, der er en disciplin – og en målgruppe – for sig selv. Her er hoveddelen af markedsføringen baseret på dialog, og her har vi valgt Klausen + Partners for deres stærke kompetencer på dialog, og for deres erfaring med at kommunikere med store virksomheder,” siger Maja Aagaard, Marketing Manager hos Telia Erhverv.

Hun tilføjer, at DSP fortsat leverer reklamefilm til Telia Erhverv, og at onlinebureuet – for Telia Erhverv og Telia i øvrigt – er Kathart. Desuden er Hjaltelin Stahl & Co fortsat leadbureau for hele Telia, og bureau for både BtC og de mindre virksomheder hos Telia.

Selv om samarbejdet er nyt, er det allerede i fuld gang. Der arbejdes for tiden på at fastlægge strategien og dermed fundamentet for de aktiviteter, der i 2013 skal overbevise markedet om, at ”Telia Erhverv er det helt rigtige valg, når det gælder tele- og dataløsninger”.

Hos Klausen + Partners er glæden over valget til at få øje på. Adm. direktør, Hans-Henrik Søndersted-Olsen, siger:

”Det er ikke nogen hemmelighed, at vi er rigtigt stolte af, at Telia Erhverv har valgt os som deres partner. Og vi glæder os til at skabe resultater og udvikle samarbejdet i de kommende år. Vi glæder os til at bruge vores spidskompetencer og erfaringer med B2B til at være med til at sikre Nordens største teleskab en stærk position og ikke mindst større markedsandel på det danske marked.”