Telebranchen har om nogen været præget af priskrige og annoncer, der har forsøgt at overbevise forbrugerne om, at det ene eller det andet teleselskab både er billigst, tilbyder flere samtaletimer, mere data og har den bedste dækning.
Nu prøver Telia at bruge en del af krudtet i en anden retning.
Telekoncernen har indgået en syv-årig aftale med Parken om at Telia skal opsætte trådløst internet på stadion.
De penge, som Telia bruger på projektet tages fra marketingbudgettet og adm.dir. Søren Abildgaard siger til Berlingske, at fremover til Telia kanalisere flere marketingkroner over på oplevelser end på annoncering:
”Vi har brugt mange penge på annoncering de seneste år. Merværdien er måske bedre brugt på noget andet, så vi lægger nu nogle af annoncekronerne i at sikre gode oplevelser i stedet. Vi har satset meget på mobilnettene og at få udbygget vores 4G-/LTE-net. Dette er en naturlig videreførelse og adgangen er gratis for alle, også ikke-Telia kunder. Selvfølgelig håber vi på, at når man næste gang skal vælge teleudbyder, vil fokus være på at få den bedste netværksoplevelse. Når der scores et mål, eller når Robbie Williams synger ’Angels’, vil man gerne vise alle venner, at man er til stede. Oplevelser af stor værdi og vi vil fremover være langt mere konkrete og bruge penge her og ikke bare på en annonce for en ny smartphone”.
Det bliver det første koncert- og fodboldstadion i Europa, der får en komplet, trådløs dækning.
Berlingske Business Digital, p. 13