Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Telia skal i gang med markedsføringen af HBO-samarbejdet. Det sker med en ambitiøs satsning og involveringen af en kendt filminstruktør. Se den nye film her.

Stærke kræfter er sat i spil i forbindelse med den kampagne, som starter på lørdag omkring markedsføringen af Telias nye samarbejde med HBO.

Først og fremmest har man hyret filminstruktøren Ole Christian Madsen (Flammen og Citronen) til at producere filmen, og der er lagt høj production value ind.

Samtidig er Nicolai Stahl den drivende kraft hos bureauet. Ikke umiddelbart så bemærkelsesværdigt – hvis det altså ikke lige var fordi, at Telia og Hjaltelin Stahl har annonceret, at deres samarbejde skal stoppe d. 1. juni.

“Telia skal have en ny platform og har ønsket at få nye øjne på. Men vi har haft ni fantastiske år hos Hjaltelin, og jeg synes det viser, at vores relation er stærk, når vi kan lave en kampagne som denne sammen, hvor de sætter deres bedste folk på. Det giver stor respekt,” siger Christoph Nørgaard, der er privatkundedirektør for Telias mobilforretning.

Kampagnen og samarbejdet med HBO skal udgøre 2. fase i markedsføringen af 4G.

“Vi startede på meget industriel vis med et stærkt fokus på hastighed. Det er lykkedes godt. 47 pct. af danskerne forbinder 4G med Telia og vi har en markedsandel på 17-18 pct. Men nu skal vi i langt højere grad kommunikere, hvad det egentlig er, man kan bruge 4G til,” siger Christoph Nørgaard og glæder sig over, at også Telenor er slået ind på den samme linje i sin netværkskampagne.

“Selvom vi synes, vi har gjort os stærkt gældende på 4G, så er det godt for markedet, at der er flere om at flytte fokus fra hastighed til, hvad man kan bruge det til,” siger Christoph Nørgaard.

Samarbejdet med Ole Christian Madsen gælder ikke bare en enkelt film. Der er en overordnet film på 60 sek. og to andre strategiske til tv og det digitale univers på 40 sek. Men materialet vil også blive brugt til en række kortere og mere taktiske spot.

“Vi har fået lavet virkelig meget content, så vi har gode muligheder for at tilrettelægge forskellige varianter alt efter behov i den kommende tid,” siger Christoph Nørgaard.

Konceptet handler om “Hvor det passer, når det passer” og skildrer Den perfekte mand. Telia forsøger at lægge en humoristisk undertone omkring de skiftende sociale regler for hvor og hvornår det er i orden at bruge sin telefon.

“Jeg synes, det er lykkedes at lave en film, som både er premium og folkelig. Vi er utroligt stolte over filmen, og jeg synes, det er noget af det skarpeste, vi har lavet længe,” siger Christoph Nørgaard

Han har ikke meget nyt at fortælle om det forestående bureauvalg.

“Som det kan ses, så har vi Hjaltelin Stahl på fuldt niveau indtil vi har et nyt bureau. Det giver os ro til processen, og det vil vi udnytte,” siger Christoph Nørgaard, der kan bekræfte, at man har drukket kaffe med et antal bureauer.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club