Telmore vælger digitalbureau

Peter Engholm,
journalist

Som 100 pct. online-udbyder er det digitale setup afgørende, og med bureau-bistand skal købsoplevelsen kunne konkurrere med de bedste salgsmedarbejdere i en fysisk butik.

”En unik kundeoplevelse, øget salg og mere agile arbejdsgange” – det er ifølge en pressemeddelelse målene for et nyt samarbejde mellem Telmore og Valtech.

Valtech er valgt som teleselskabets digitale bureau på dét, der karakteriseres som ”en ambitiøs transformationsrejse, ad nye digitale veje”. De nye veje understreges ved, at Valtech ikke afløser noget andet bureau på feltet.

Når man, som Telmore, er en 100 pct. online udbyder, er det digitale setup altafgørende, understreges det i pressemeddelelsen. Det skal kunne mindst tre ting: Levere en personaliseret oplevelse på tværs af touchpoints, forudse kundernes behov gennem intelligent brug af de rette data og gøre det nemt at tilpasse og lave nye målrettede kampagner.

Setuppet medfører ifølge parterne et farvel til den klassiske pakkeløsning af suiter og end-to-end systemer.

”Vi har valgt at skifte til en såkaldt MACH-løsning (Microservice, API-first, Cloud Native og Headless, red.). Fordi vores tidligere systemer bremsede vores udviklingsmuligheder og vækstpotentiale, og fordi MACH-løsningen giver os mulighed for at være fleksible og kunne rykke med markedet, når der sker ændringer,” siger Mads Sylvester Jensen, CIO hos Telmore og tilføjer:

”Vores mål om at levere den absolut bedste købsoplevelse kunne vores tidligere systemer ikke understøtte. Med en MACH-løsning får vi mulighed for at vælge best-of-breed systemer, der passer nøjagtigt til vores og ikke mindst vores kunders behov,”

Telmores nye platform skal være nem og enkel – og på længere kunne skabe en relevant købsoplevelse, der kan konkurrere med de bedste salgsmedarbejdere i en fysisk butik.

Teleselskabets kunder og besøgende kan forvente at møde den nye oplevelse i andet halvår af 2021.