Telmore vælger nyt leadbureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Telmore ville have et bureau, der skulle fintune konceptet. I stedet fik de et bureau, der går dybere og bredere til værks, fortæller teleselskabets marketingdirektør.

Telmore gik i pitch i begyndelsen af året med et ønske om at fintune konceptet, der fungerer på tværs af kanaler samt en opdatering af teleselskabets corporate visual identity.

Men det går ikke altid som præsten prædiker eller sagt på en anden måde: Det vindende bureau foreslog mere end blot at fintune konceptet.

Nord DDB blev valgt både på sine kompetencer og tilgangen til opgaven, hvor man vil tage “brandet med på en rejse for at forløse det fremtidige potentiale inden for mobiltelefoni og underholdningstjenester,” som der står i pressemeddelelsen.

”Nord DDB udfordrede os kreativt og strategisk fra start. Samtidig demonstrerede de en solid taktisk forståelse for vores branche og havde en digital performance og konvertering i fokus. Vi blev derfor udfordret til at gå både dybere og bredere til værks. Vi nøjes ikke med at fintune Telmore, men at styrke vores koncept på tværs af samtlige platforme,” siger Henrik Lehman, der er marketingdirektør i Telmore.

Hos Nord DDB siger adm. direktør, Thomas Erichsen, om det nye samarbejde:

”Telmore er et særdeles interessant brand, som vi er utroligt glade for at arbejde med. Vi valgte en modig og alternativ tilgang til briefen, og vi er glade for, at Telmore honorerede det og er åbne for en ambitiøs tilgang til, hvad vi kalder The modern brand journey.”