Telmore har i den seneste tid sonderet markedet for reklamebureauydelser. Den proces er resulteret i at Boye & Spellerberg bliver den nye kreative bureaupartner for det Nuuday-ejede teleselskab Telmore.
Steffen Lundgren Kristensen, CMO, marketing og online director i Telmore, siger i en pressemeddelelse om det nye samarbejde, at Telmore indledningsvist inviterede sig selv på kaffemøder på en håndfuld bureauer:
”Ud fra de indtryk vi fik på kaffemøderne, indsnævrede vi feltet til tre bureauer, som i midten af marts modtog en brief med både de strategiske og kreative udfordringer, vi gerne ville se forskellige bud på.”
En virtuel pitch
Processen blev dog noget anderledes, end man havde forestillet sig, da COVID-19 betød, at bureauerne måtte indstille sig på at lave en virtuel brief ud fra den case, de var blevet stillet.
“Det var fedt at opleve hvordan de tre bureauer lynhurtigt omstillede sig til de nye arbejdsvilkår med virtuelle arbejdsmøder,” siger Steffen Lundgren Kristensen i pressemeddelelsen, hvor han også roser bureauerne for deres evne til at sætte sig ind i “Telmore og brandets muligheder og udfordringer, særligt under de begrænsede arbejdsvilkår vi alle har været underlagt.”
“Vi så både strategiske og kreative bud af høj kvalitet, og har i det hele taget selv lært meget af processen. I sidste ende fremstod Boye & Spellerbergs proces og faglige tilgang bedst, hvilket flyttede vægten til deres fordel,” siger Steffen Lundgren Kristensen.
Bjarne Spellerberg, CEO og partner i Boye & Spellerberg, siger om pitch-processen:
”Hatten af for det arbejde Telmore og Nuuday-teamet har lagt i processen. Jeg tror, at alle de bureauer, der har mødt Telmore teamet, har oplevet en engageret og velforberedt kunde, som virkelig var åbne for en god dialog og en konstruktiv arbejdsproces. Og den opgave, der blev stillet, rummede utroligt spændende udfordringer og perspektiver. Vi er overordentligt glade og stolte over, at valget faldt på os i sidste ende.”