Telmore valgte at droppe Kunde & Co

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Konkurrencen endte med sejr til et bureau, som også har kunnet skrive en møbelkæde på kundelisten. Den kunde er hentet hos Uncle.

Kunde & Co har i øjeblikket hele tre kunder i spil: Telmore, Home og Dong. Den første konkurrence nu afgjort, og den endte med et nederlag, idet Telmore har udpeget Robert/Boisen & Likeminded som vinder af konkurrencen.

Ud over Kunde & Co og Robert/Boisen deltog ifølge Bureaubiz’ oplysninger også Recommended/Zupa i konkurrencen.

Telmore bliver ikke den første nye kunde i år hos Robert/Boisen, som for noget tid siden også kunne skrive møbelkæden Ilva på listen – en kunde, der tidligere har samarbejdet med Uncle.

Telmore har været tilfreds med samarbejdet med Kunde & Co, som fortsat arbejder på det Telmore-ejede M1. Men efter syv års samarbejde og en ny adm. dir. og en ny marketingchef, synes man tiden var inde til at overveje en ny samarbejdspartner.

“Vi har gennemført en proces med tre forskellige bureauer og har modtaget tre rigtig gode oplæg. Det var helt bevidst tre meget forskellige bureauer. Vi ønskede en kreativt stærk løsning baseret på en forbrugerindsigt – og derudover har det været vigtigt for os, at løsningen kan implementeres og leve på tværs af medier,” siger marketingchef Dorthe Tandrup og fortsætter:

“Et bureau havde de strategiske vinkler og det kreative islæt, at vi kunne vælge med overbevisning, og derfor arbejder vi lige nu på at få en kontrakt på plads med Robert/Boisen.”

Adm. dir. Kim Boisen er ikke overraskende ganske glad for den nye kunde.

“Vi har haft en rigtig god dialog med Telmore’s ledelse om, hvordan man kan tydeliggøre virksomhedens særpræg i kommunikationen, og vi glæder os til at hjælpe Telmore med igen at træde i karakter som et udfordrerbrand”, siger Kim Boisen.

Ilva har valgt Robert/Boisen uden forudgående konkurrence.

Vi har været glade for vores samarbejde med Uncle, men har efter en periode ønsket ‘nye øjne’ på Ilva samt et bureau, der geografisk set er placeret tættere på os,” fortæller marketing manager Susanne Benz og fremhæver bl.a. Robert/Boisens indsigt i møbelbranchen gennem et mangeårigt samarbejde med Ikea.

Hun fortæller videre: “Bortset fra tv producerer vi alt in-house og anvender reklamebureau som strategisk og kreativ sparringspartner, der sammen med os udvikler den overordnede kreative platform og kampagneidéer, som vi selv kan arbejde videre med i dagligdagen.”