Telmores kommercielle chef bliver ny topdirektør

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Den nye direktørs fokus vil være på produktudvikling.

Telmores kommercielle chef siden 2013, Jens Grønlund Nielsen, er udnævnt til adm. direktør for TDC-selskabet Telmore.

Han var igennem en ansættelsesproces, hvor også eksterne kandidater var i spil, og afløser Rasmus Busk, der skal være adm.dir. i sikkerhedsselskabet Verisure.

Om baggrunden for at vælge Jens Grønlund Nielsen, der hidtil har siddet med ansvaret for salgsudvikling, strategi, og produkt- og forretningsudvikling i Telmores, siger koncerndirektør for privatforretningen i TDC Group, Johan Kirstein Brammer:

”I Jens har jeg fundet en stærk afløser, der kender enhver krog af Telmore’s forretning. han har den helt nødvendige kommercielle erfaring, og har været ankermand i den succesfulde revitalisering af Telmore. han er den rette til at sikre, at Telmore fortsat er det modige og innovative mobilselskab, der konstruktivt tør at gå forrest og udfordre branchen.”

Jens Grønlund Nielsen, der tidligere har arbejdet otte år hos Berlingske Media, siger selv om udfordringen:

”Telmore-kunder er intelligente, og de forventer kvalitet og innovative produkter til en konkurrencedygtig pris. Der er en grund til, at eksempelvis Telmore Play har vundet genklang som en ny type abonnement. Mit fokus vil være på at få drevet den produktudvikling endnu længere til gavn for vores kunder, og jeg er skruet sådan sammen, at tingene nok skal lykkedes, hvis man knokler for det.”