Af Peter Engholm, journalist
Foto: Digital Music News.

13.500 indsendelser fra 70 lande dyster ved Webby Awards, der i år uddeles for 25. gang. En række danske bureauer er nomineret ved den digitale pris. Se oversigten her.

Medlemmerne af The International Academy of Digital Arts & Sciences har igen været på hårdt arbejde i forbindelse med The Webby Awards – det uofficielle verdensmesterskab i web: Flere end 12.000 arbejder er valgt fra, svarende til over 90 pct. af alle indsendelserne. Tilbage står de nominerede.

Juryen har så trådt et skridt tilbage og uddelt hædrende omtale (honoree) til række indsendelser: Arbejder på et højere niveau end hovedparten af, hvad der ellers produceres – men ikke helt højt nok til at blive nomineret.

Danske bureauer har mindst 14 nomineringer og 3 hædrende omtale. 
Mindst … for The Webby Awards leverer ironisk nok ikke selv nogen sømløs user experience. Det er i al fald ikke ligetil at danne sig et overblik over alle danske nominerede. Så kontakt os gerne, hvis du er nomineret, men ikke er med på nedenstående oversigt. En fintælling fortæller nu om 16 nomineringer. Faktisk.

Hello Monday topper blandt de danske bureauer med 4 nomineringer og 1 Honoree. Yellow Umwelt, Dept og Hjaltelin Stahl har hver 3 nomineringer.

Alle nominerede er i spil til ikke blot The Webby Awards, men også til People’s Voice Award, hvor enhver interesseret kan afgive sin stemme.

Vinderne offentliggøres den 18. maj.

The Webby Awards 2021 – shortlistede danske arbejder

Yellow Umwelt

The Biggest Change – for Velux

  • Best Mobile User Experience 
  • Best Mobile User Interface 
  • Best Use of Video or Moving Image 

Spring/Summer

We are Stykka – for Stykka

  • Architecture, Art & Design 

Space10

Everyday Experiments — for Ikea

  • Lifestyle
  • Weird  (Honoree)

Norgram

Everyday experiments — for Ikea

  • Best Homepage 

A digital transformation — for Muuto

  • Shopping

Granyon

Aurélia Studio — for Aurélia Durand

  • Best Homepage 

Immeo

A digital transformation — for Muuto

  • Shopping

Hjaltelin Stahl

Black Friday Re(Sale) — for Ikea

  • Digital Campaign 
  • Corporate Social Responsibility Campaign 

The Big Danish Bacon Pre-Roll — for Danish Crown

  • Best Use of Online Media 

Hello Monday

Future Education Campaign — for SDU

  • University 
  • Structure 

Wongle.xyz

  • Technical Achievement  (Honoree)

Summer Show 2020 — for The Bartlett School of Architecture

  • Architecture, Art & Design 

Hyperloop — for Virgin

  • Corporate Communications

Dept

A digital transformation — for Muuto

  • Shopping

Achieving double-digit growth by embracing a full-funnel media strategy – for Steel Series

  • Best Growth Strategi

Crafting a digital showroom in 6 weeks – for Ganni

  • Fashion & Retail

1508

SMK Open — for SMK

  • Cultural Institutions 
  • Structure (Honoree)

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club