Think Digital fortsætter i succes-sporet

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Det blot 4 år gamle bureau voksede også i 2015 markant – både på toppen og bunden.

Think Digital startede i det små for fire år siden – men har siden præsteret en bemærkelsesværdig vækst-historie.

Det samme gælder det nye regnskab for 2015 – selvom man dog ikke procentuelt har kunnet leve op til de første år, hvor man blev fordoblet hvert år.

På den anden side – det kan man ikke forvente, når niveauet efterhånden hedder en bruttoavance på 20 mio. kr.

I stedet har man lagt ca. 6 mio. kr. til, og det er i sig selv ret flot. Samtidig kan man glæde sig over, at 1,4 mio. kr. af væksten er landet på bundlinjen.

Vækstsporet er fastholdt på basis af en fortsat stabil og god kundetilgang, samt fortsat tilgang af højt kvalificerede medarbejdere.

“2015 forløb som planlagt. Samtidig med at vi er vokset til mere end 30 medarbejdere, er det lykkedes at levere et årsresultat, som vi er rigtigt tilfredse med. Vi har fortsat bevaret de gode langvarige forhold til vores eksisterende kunder, men der er også sagt velkommen til en masse gode nye, som alle har modet, motivationen og de nødvendige udfordringer, der gør, at der skal satses hårdt på det digitale.”, siger adm. dir. Mads Gustafsen og fortsætter:

“Der har været rigtig mange positive begivenheder i 2015. På kendskabssiden er vi svært tilfredse med, at MyResearch placerer Think Digital som det 6. mest kendte digitale bureau i Danmark. Men mest stolte er vi af placeringen, som dét digitale bureau med de bedste strategiske kompetencer.”

Think Digital blev stiftet i slutningen af 2011 af fire eks-chefer fra Creuna som et rendyrket digitalt bureau med fokus på strategi-, produkt- og forretningsudvikling.

“Allerede nu er det digitale interface ikke bare afgørende for virksomheders brand –interfacet er ofte synonymt med brand’et. I 2016 vil vores fokus fortsat være på den vifte af user experience-discipliner, vi i forvejen er kendte for: Evnen til at designe brugervenlige interfaces til komplekse forretninger, men vi har store ambitioner på det kreative område.,” siger kreativ direktør, Klaus Silberbauer.

Nøgletal for Think Digital

  • Bruttoavance 25,3 mio. kr. +31,1 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,054 mio. kr. +3,8 pct.
  • Lønandel 63,9 (67)
  • Resultat af primær drift +4,08 mio. kr. + 56,1 pct.

Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz