&Co er blevet kendt for emotionelle kampagner som Momondos The DNA Journey og TV2s Alt det vi deler. Tudefabrikken er bureauet blevet kaldt, siger Thomas Hoffmann i denne podcast-samtale med Lars Busekist. Men han siger også, at det ikke er sidste gang, bureauet har lavet en tudefilm.
Thomas Hoffmann blev kreativ direktør i en alder af 24 og fortæller i podcasten, at en god kreativ direktør skal kunne give ansvaret fra sig. Det har han lært nu, men det er også nødvendigt, fordi der sidder så tunge kreative på bureauet, at de faktisk selv kunne være kreative direktører, siger han.
Når Thomas Hoffmann arbejder med kreativitet, og det gør han stadig indimellem – selvom meget tid også går med at holde møder – så handler det for ham om at lave noget nyt:
“Jeg prøver hele tiden at finde ud af, hvad er det nye i det her. Hvad er det, verden ikke har set før? Selvom det er skidegodt, er det en ommer, hvis der er for mange referencer. Det er en god tommelfingerregel,” siger han i podcasten og tilføjer: “Jeg elsker, når man ikke kan finde en reference, så ved jeg, at jeg er ved at lave noget nyt.”
Thomas Hoffmann kommer også ind på, at hvis man vil være et kreativt bureau, handler det om at have en kreativ kultur på hele bureauet og ikke kun i den kreative afdeling.
“Jeg tænker tit, når jeg ser at der er ansat en kreativ direktør, stakkels ham eller hende, hvis de er helt alene,” siger han.
Og så opfordrer han flere kvinder til at søge ind på & Co, og faktisk også en navngiven mand.
Lyt med, også om den ide, han aldrig fik eksekveret, fordi ingen kunder endnu har villet købe ind på ideen, samt om hvordan det kommer til at gå reklamebranchen på lang sigt.
Podcasten kan også høres på Apple, Spotify og de andre steder, du normalt hører din podcast.