“I dag er det blevet mainstream med purpose i reklame. Og jeg er glad for den udvikling, for business har fået en ny måde at tænke vækst på. Og så er det fedt, at hr. og fru leverpostej står i supermarkedet og måske tænker over at hive en dyrevelfærdskølle over disken,” siger Thomas Kolster i denne podcast.
Det er ham, der i 2012 skrev Goodvertising, og som tidligere i år udgav bogen The Hero Trap.
Vi er nemlig i gang med en evolution, mener Thomas Kolster:
”Goodvertising stoppede, hvor det var den samfundsmæssige positionering, der gjorde om du valgte brands til eller fra. I dag er det ikke en måde at positionere sig på. Det, der gør den store forskel, er hvad kan du gøre for mig. Et brand kan råbe op om, hvor god man er. Men det er handlingerne, der tæller.”
Som analogi bruger Thomas Kolster følgende:
”Det svarer til, at man råber: Jeg er verdens bedste elsker. På et tidspunkt er der nogle, der finder ud af, at det er du ikke. Og det er det samme der sker, når brands råber op om at de vil redde verden. For folk fejler og brands fejler.”
Hør meget mere i podcasten.