”Efter knap 5 spændende år hos Bording-koncernen, hvor den væsentligste opgave har været at etablere og positionere koncernen som en væsentlig spiller inden for marketing communication services på det skandinaviske marked, fratræder jeg min stilling”, sådan skriver Thomas Ladefoged i eftermiddag på sin LinkedIn-profil.
Årsagen er, at F.E. Bording nedlægger Thomas Ladefogeds stilling som kommerciel direktør.
Om årsagen til dette siger adm. direktør for F.E. Bording, Hans Therp:
”Siden Thomas Ladefoged kom til Bording har vi opkøbt Nordlid og Umwelt og vi har nu en decentraliseret marketingorganisation i disse virksomheder og derfor er det ikke længere nødvendigt med en central stilling.”
Han fortæller videre, at de to bureauer og Bording Data er i gang med en vækstplan, hvor man vil forstærke indsatsen inden for det grafiske område, it og customer experience.
Hos Nordlid siger direktør for strategi og kreativitet, Jan Køhler, at decentraliseringen betyder, at man hos bureauet vil bruge mere tid på at skabe synergi blandt Bording-selskaberne.
Thomas Ladefoged, der tidligere har været managing director hos AdPeople i knap to år, og før det adm. direktør i Huset Markedsføring i godt to år, vil i den kommende tid overveje sit næste job og samtidig bruge mere tid på sine bestyrelsesposter og boards.
Han træder ud af bestyrelsen hos Nordlid, hvor han var Bordings repræsentant, og siger desuden:
”Det har været 5 rigtig gode år hos Bording, og jeg vil gerne sige tak for samarbejdet med både fantastiske kolleger og medarbejdere, kunder, samarbejdspartnere og bestyrelse.”